Acne bestrijden met natuurlijke middelen

Discussie in 'Huidaandoeningen' gestart door Soezie4, 9 mei 2016.

1. Soezie4

Soezie4 Member

Al jaren heb ik last van acne en dan vooral in het gezicht. Ik heb al een heleboel producten uit de winkel geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Mijn huisarts zegt dat het vanzelf overgaat, ik wil echter niet zo blijven rondlopen! Het ziet er erg ongezond uit en bovendien jeukt het nog ook.
    Hoe kan ik acne bestrijden met natuurlijke middelen, zijn er misschien speciale producten voor op de markt? Of zijn er producten uit huis die ik kan gebruiken? Alvast bedankt :)

2. Jesper

Jesper Member

Goed dat je je hier even meldt! De middelen die te koop zijn bij de drogisterij doen vaak inderdaad weinig goeds. Ook al die 'schoonmaakmiddeltjes' werken vaak maar tegen, de beschermlaag van je huid wordt met deze chemische middelen opgelost.
    Het belangrijkste is waarschijnlijk het afblijven. Hiermee bedoel ik dat je niet aan je huid zit, ga dus niet krabben of knijpen! Wanneer je dat toch doet verspreid je bacteriën, dat verergert het alleen maar.

Misschien heb je wel puistjes? Die kun je snel weg krijgen door ze aan te stippen met azijn, appelciderazijn werkt het beste. De zogenaamde Aloe Vera kun je kopen als je last hebt van een geïrriteerde huid, smeer de gelei die hieruit komt op je gezicht.

3. Sleepz

Sleepz New Member

Misschien weet je het zelf ook wel, maar de acne komt er niet zomaar. Veel acne wordt veroorzaakt door ongezonde voedingsmiddelen, als je veel suiker en onverzadigde vetten eet, krijg je sneller last van acne. Ook zuivel kan erg slecht zijn voor de huid. Eet gevarieerd, met vooral veel groente en fruit. Noten en zaden zijn ook erg belangrijk in een gevarieerd dieet. In noten en zaden zit vaak ook zink, zink werkt goed tegen acne.

Veel water drinken werkt ook, heb ik gehoord. Succes in ieder geval, laat maar weten of het gelukt is!

4. Soezie4

Soezie4 Member

Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik zal dan maar ophouden met het gebruik van schoonmaakmiddelen. Make-up remover is dus ook niet goed tegen acne? Gevarieerd eten doe ik al, ik zal nog extra letten op de inname van zink. Geïrriteerd lijkt mijn huid niet, maar de Aloe Vera zal ik sowieso in gedachten houden.

5. Jesper

Jesper Member

We zijn hier op het forum om elkaar te helpen, nietwaar? :)
    Make-up remover is inderdaad ook een chemisch product dat de beschermlaag van je huid oplost. Gebruik daar dus zo min mogelijk van.

Deel Deze Pagina