Afwisselend obstipatie en diarree

Discussie in 'Interne ziekten & Infectieziekten' gestart door milou, 12 jul 2016.

1. milou

milou New Member

Hey, ik hoop dat ik hier in de goede categorie zit. Ik heb de laatste maanden last van afwisselende obstipatie en diarree. Het lijkt helemaal geen verband te hebben met mijn eetpatroon. Ook niet met of ik sport of niet. Stress heeft ook geen invloed, want ik had laatst tentamenweek en toen was m'n buik vrij rustig. Soms kan ik gewoon 1.5 week niet naar de wc. Het is als ik dan uiteindelijk ga ook niet hard. Het is dan gewoon zachte ontlasting. Alsof ik een week lang geen ontlasting heb aangemaakt ofzo. De andere week heb ik dan ineens diarree en loopt het er gewoon uit. Ook heb ik veel last van buikkrampen. het is zo vervelend want het beïnvloedt echt mijn leven. Soms ga ik niet uit met vriendinnen omdat ik zoveel buikpijn heb dat ik maar vroeg in bed duik. Waar heb ik last van?

2. Lieke

Lieke New Member

Hai Milou. Ik heb hier ook last van gehad. Het begon toen ik een jaar of 12 was en is nooit echt meer over gegaan. Ik heb prikkelbaar darm syndroom volgens de dokter, zoek het maar op. Ik denk dat je hier heel veel van zult herkennen. Bij mij helpt een ander eetpatroon ook niet. Ik heb lactose intolerant dieet geprobeerd, ook glucose-vrij, koolhydraat-arm, suikervrij echt vrij veel. Het helpt dan ongeveer 6 weken, en daarna ben je weer terug bij af en krijg je weer buikpijnen. Het is ook echt in periodes heel erg, en soms heb je er weer even geen last van. Ik heb ook medicijnen gebruikt tegen de pijn. Hierdoor voelde mn buik enorm verdoofd, het hielp een tijdje maar daarna knalde mijn buikpijn er gewoon weer doorheen. Het is een hele vervelende aandoening omdat er bijna niks tegen te doen is. Ik ben ook al bij veel alternatieve genezers geweest maar dit hielp ook allemaal niet. het is iets waar je mee moet leren leven, zoals mijn dokter dat ook tegen me zei.

3. milou

milou New Member

Thanks voor de reactie. Helaas heeft voor jou niks gewerkt. Ik ga denk ik contact opnemen met mn huisarts. Hij heeft misschien nog wel een idee, en anders ga ik denk ik ook gewoon alles proberen wat jij hebt geprobeerd. Hopelijk wel met succes dan.. Heb je er een beetje mee leren leven al?

4. Lieke

Lieke New Member

Nou eigenlijk nog niet echt. Soms gaat het wel echt goed met me en heb ik er niet zoveel last van. Maar als er situaties veranderen, ik moet ergens anders slapen dan thuis bijvoorbeeld. Of er blijft iemand logeren, dan gaat er gelijk een dikke knoop in mijn darmen. Dat belet me er niet van om dat soort dingen niet meer te doen, maar ik heb er dan wel dagen last van. Dus soms moet je ook echt voor je eigen gezondheid kiezen en vriendinnen die willen blijven slapen afwijzen. Ik weet dan namelijk gewoon dat ik niet 'rustig' naar de wc kan. Het is niet dat ik een half uur nodig heb, maar ik wil dat niemand me hoort, stoort of kan ruiken. Dat niemand me kwijt is en zich afvraagt waar ik ben. Dat soort dingen dus.. Het blijft lastig, maar zoals ik al zei, de ene keer kies je voor de gezelligheid en neem je de buikpijn voor lief. De andere keer kies je wel voor jezelf.. Het is dan helemaal aan jou, maar ik wil niet leven als een kluizenaar.

5. milou

milou New Member

Wat een uitgebreid antwoord. Ik ben blij dat je dit met me deelt, want nu 'ken' ik eindelijk iemand die hetzelfde lijkt te hebben. Kan ik er tenminste over praten. Ik denk dat ik inderdaad voor mezelf moet uitvogelen wat ik wel en niet kan doen..

Deel Deze Pagina