Angst voor de tandarts

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Rien, 26 apr 2016.

1. Rien

Rien New Member

Ik ben een man van in de veertig en ik ben bang voor de tandarts. Het is nu al zo ver gekomen dat ik echt pijn aan mijn voorste tanden heb. Ik durf echt niet en ben ook al jaren niet meer geweest. Ik slik nu steeds paracetamol om de pijn tegen te gaan. Ik voel me radeloos en weet niet wat te doen. Op internet heb ik al wel gelezen over een angstandarts maar ik weet niet of deze nu echt zoveel beter is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

2. NielsdeA

NielsdeA New Member

Angst is vervelend maar niet iets om je voor te schamen. Het is heel goed van je om deze vraag te stellen want dat betekent dat je de eerste stap zet om een oplossing voor je angst te vinden. Mijn advies zou zijn om toch naar een angsttandarts te gaan. Een vriendin van mij is hier ook geweest en heeft daar erg veel baat bij gehad. Deze tandartsen hebben veel geduld en doen er alles aan om je angst weg te nemen. Zo zal je de eerste afspraak niet meteen in de behandelkamer komen. Je ziet dan de tandarts (vaak ook zonder witte jas en mondkapje) en die heeft dan een gesprek met je. Op deze wijze kom je meer over de tandarts en de behandeling te weten. Ook kan de tandarts dan goed je angst begrijpen. Vervolgens zal het stap voor stap gaan en op deze wijze zal niet alleen je pijn verdwijnen maar is de kans ook groot dat je angst voor de tandarts zal afnemen.

Veel succes!

3. Rien

Rien New Member

Ik heb de stap genomen en de tandarts gebeld. Dit is een angst tandarts en hier moet ik een stukje voor rijden. Toch heb ik het er graag voor over als deze man mij kan helpen bij mijn angst. Aangezien ik pijn heb kan ik snel terecht. Hopelijk valt het mee en ik zal het resultaat hier plaatsen. Bedankt voor de reactie en het begrip.

Deel Deze Pagina