Benauwd gevoel op de luchtwegen

Discussie in 'Longziekten' gestart door MariekeV, 6 mei 2016.

1. MariekeV

MariekeV New Member

Ik heb af en toe een benauwd gevoel op de luchtwegen. Het doet dan ook echt pijn. Dit gebeurt het meeste in de avonden en nachten. Ik snap er weinig van waar dit vandaan kan komen. Kan dit een longziekte zijn of moet ik de oorzaak toch ergens anders zoeken? Eerst dacht ik dat het wel over zou gaan maar ik heb het nu al een tijdje.

2. Hallo Marieke, klinkt erg vervelend en ik denk dat je hier toch een arts naar moet laten kijken. Er kunnen zoveel oorzaken zijn en dit zijn teveel om hier op te noemen. Als je ook kortademig bent of je bent duizelig dan zijn de klachten dermate ernstig dat je beter op korte termijn een afspraak bij je huisarts kunt maken. Deze kan je dan doorverwijzen naar een longarts als het nodig mocht zijn.

3. MariekeV

MariekeV New Member

Bedankt voor de reactie. Ik kan ook zo geen oorzaak vinden. Ik ga dan vandaag toch maar eens een afspraak bij mijn huisarts maken. Bedankt voor je snelle reactie.

4. MariekeV

MariekeV New Member

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest. Deze zei dat ik mij niet heel erge zorgen hoefde te maken. Voor de zekerheid heb ik wel een afspraak bij de longarts gekregen. Ik hoop dat ik daar dan snel duidelijkheid ga krijgen.

Deel Deze Pagina