Bezuinigingen gezondheidszorg 2016

Discussie in 'Gezondheidszorg' gestart door NielsdeA, 26 apr 2016.

1. NielsdeA

NielsdeA New Member

Bezuinigen lijkt het sleutelwoord te zijn van dit kabinet en helaas treft dit ook onze gezondheidszorg weer. Bij de miljoenennota op Prinsjesdag werd er gemeld dat er extra geld vrij zou komen voor de zorg in de verpleegtehuizen. Toch merken we hier maar weinig van. Mijn tante ligt in een verpleegtehuis en het personeel werkt zich helemaal kapot omdat er veel te veel werk voor te weinig personeel is.

Ook van de kwaliteitsverbetering en de kostenbeheersing van de nieuwe medicijnen merk ik nog weinig. Het lijkt alleen maar duurder te worden. Is de gezondheidszorg straks iets wat alleen voor de rijken is? Of komt er iemand met verstand die beseft dat het twee voor twaalf is en dat we nu echt iets moeten doen. Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Bezuinigen die zijn er jaarlijks en het is inderdaad vreemd dat er ook zoveel bezuinigd wordt op de gezondheidszorg. Dit is voor de artsen en de gezondheidsinstellingen ook geen pretje. Veel zal je er niet aan kunnen doen ben ik bang. Het enige wat je kunt doen is stemmen op een politieke partij die de gezondheidszorg een warm hart toedraagt. Ik kan me voorstellen dat het veel pijn doet om te zien dat een dierbare niet de goede zorg krijgt door te weinig personeel.

3. De bezuinigingen zijn inderdaad geen pretje en soms ben je als arts dan vaak bezig met randzaken om bijvoorbeeld uit te zoeken welk medicijn voorgeschreven mag worden van een verzekeraar. Toch is het wel zo dat artsen altijd kijken naar wat het beste voor een patiënt is. Ook ben ik ervan overtuigd dat we in Nederland prima zorg bieden. Het is soms een beetje behelpen maar de patiënt staat altijd voorop bij ons.

4. Telg118

Telg118 Member

Ik ben er ook van overtuigd dat artsen het beste met ons voor hebben. Wel twijfel ik aan de zorgverzekeraars. Die denken alleen aan geld. Het zijn wel bedrijven en er zal ongetwijfeld winst gemaakt moeten worden. Toch zijn het wel mensen, en dan ook nog zieke mensen waar ze mee te maken hebben. Dit brengt een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee en daarom mag het bij de zorgverzekeraars niet alleen om geld gaan. Iedereen heeft recht op goede zorg of je nu arm of rijk bent.

5. NielsdeA

NielsdeA New Member

Ook hier merk ik dat mensen wel heel makkelijk zich erbij neerleggen. Het gaat wel om onze gezondheid! Word wakker mensen en laat van je horen. Met onze gezondheid valt niet te spotten!

Deel Deze Pagina