Condoom is gescheurd

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door Robina, 12 jul 2016.

1. Robina

Robina New Member

Hai, beetje ongemakkelijk misschien, maar ik heb net sex gehad met mijn vaste vriend en nu in het condoom gescheurd. Ik ben zelf niet aan de anticonceptie, en wil zeker nog niet zwanger worden. Wat kan ik nu doen?

2. milou

milou New Member

Hoi Robina! Je kunt het beste een morning after pil gaan halen! De kans op een SOA is er ook nog, ook al heb je een vaste relatie. Je zou je kunnen laten testen bij de GGD dacht ik.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Hallo Robina. U kunt het beste een morning after pil halen voor de zekerheid. Deze is tegenwoordig zonder recept verkrijgbaar bij uw lokale apotheek, wel zo fijn! Als u na het gebruik van de morning after pil ernstig gaat bloeden kunt u beter wel een dokter raadplegen. Ook als uw menstruatie uitblijft kunt u beter de dokter inschakelen. Als er wat bijwerkingen optreden hoeft u niet te schrikken. Het komt namelijk vrij vaak voor dat vrouwen misselijk worden, ook pijn in de onderbuik en hoofdpijn komen geregeld voor. Ook pijnlijke borsten is een bekend symptoom. U hoeft zich hier dus geen zorgen over te maken. Wat betreft een eventuele SOA, daarmee kunt u naar de GGD. Deze kunnen u dan testen op SOA's. Succes!

4. Robina

Robina New Member

Dank jullie voor het snelle antwoord! Ik ga gelijk nog even langs de apotheek om die pil te halen. Hopelijk heb ik niet teveel bijwerkingen trouwens. Kijk er wel een beetje tegen op.

5. milou

milou New Member

Beterschap alvast! Ik heb helaas ook ooit de morning after pil moeten halen. Was helemaal bang gemaakt door de enge verhalen, maar bij mij viel het reuze mee. Ik had alleen wat krampjes in mn buik, maar gelukkig niet misselijk ofzo. Hopelijk voor jou ook weinig symptomen!

Deel Deze Pagina