Cyste op mijn zij

Discussie in 'Cystes' gestart door Marjorie, 23 aug 2017.

1. Marjorie

Marjorie Gast

Hallo allemaal,
    Ik heb een cyste op mijn zij sinds 3 weken en sinds 2 weken is ie open. Het is gewoon een krater! Ben bij de dokter geweest en die zeiden dat het vanzelf zou genezen. Maar nu 1,5 weken later is er geen verbetering. Wat adviseren jullie?
    Groetjes,
    Marjorie

2. Edwin

Edwin Gast

Hoi Marjorie;
    Ik heb een cyste op mijn onderbuik,
    vandaag werd mij verteld door de huisarts dat het om een cyste ging.
    Nou heb ik eerder cystes gehad elders in het lichaam en die zijn operatief verwijderd.
    Maar deze op mijn buik is nu ook echt zichtbaar voor mij, net als bij jou op je zij.

Je schrijft sinds 2 weken is hij open, kan ik daar uit opmaken dat je cyste vanzelf is open gegaan.

Ik heb volgende week een afspraak bij de huis arts, dan gaat hij de cyste open snijden.

Hij vertelde wel het volgende,
    (waar jij misschien ook wat aan hebt als jou arts dit niet bekeken heeft.)

Ik ga hem open snijden zodat ik er in kan kijken,
    Het kan zijn dat het alleen een holte is, dan laat ik het open en kijken we of (de krater inderdaad) van binnenuit geneest.

Het kan ook zo zijn dat na opening en leeg halen ik kan zien dat het niet alleen een holte is maar dat het dieper je buik in gaat.
    soort van gangetjes (Fistels) die door kunnen groeien tot in de darmen bijvoorbeeld.
    Dus als het echt diep je buik in gaat dan moet je naar de chirurg om het diep te laten verwijderen.

Nou laten we hopen op de eerste variant dan maar.

Ik weet niet in hoe verre je huis arts gekeken heeft, als het alleen een holte blijkt (je krater)
    Dan komt dat overeen met wat mijn huisarts vertelde en moet het vanzelf genezen.
    Daar gaat wel aardig wat tijd in zitten wat logies is met zo een krater.
    Een litteken of deuk zal je wel houden, ligt ook aan de grote natuurlijk, je hebt ze van de grote van een cent tot een flinke grapefruit, dat maakt wel een verschil natuurlijk.

Maar ik kan uit je verhaal niet opmaken of je arts je open cyste ook heeft onderzocht of het meer kan zijn dan alleen de oppervlakkig zichtbare bovenkant van je cyste holte.

Dat is wat ik je mee wil geven,
    Zolang je geen ontsteking verschijnselen ziet en voelt rond of in je krater, en het is alleen een holte die moet genezen zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Sterkte en veel geduld gewenst
    met vriendelijk groet; Edwin

( ik ben geen arts en zoals dingen bij mij lopen hoeft dat nog niet bij een ander zo te lopen)

Deel Deze Pagina