Diarree na eten biefstuk

Discussie in 'Interne ziekten & Infectieziekten' gestart door Henk, 10 jul 2016.

1. Henk

Henk New Member

Goedendag! Ik heb gisteren lekker gebarbecued vanwege het goede weer. Hartstikke gezellig natuurlijk met de hele familie. Nu heb ik alleen enorme last van diarree. Echt het loopt er gewoon uit en ben momenteel aan het bivakkeren bij de wc. Ik kan nu nergens meer heen omdat er een wc in de buurt moet zijn. Hoe lang houdt dit aan? en zou het kunnen komen door een biefstuk die ik heb gegeten? Voor de rest heb ik voornamelijk groenten gegeten en wat friet.

2. Rosanna

Rosanna New Member

Beste Henk! Het kan zeker kloppen dat het eten van die biefstuk te maken heeft met uw diarree. Als deze bijvoorbeeld lang buiten de koelkast bewaard is geweest kan het dat er bacteri├źn op zijn gaan groeien die uiteindelijk in uw darmen terecht zijn gekomen. Je darmen kunnen dan moeilijk vocht onttrekken uit de ontlasting omdat het verstoord is. Dit leidt dan tot hele waterige ontlasting, je hebt diarree. Het duurt gelukkig niet heel lang. Volgens mij kan het ongeveer 2 tot 4 dagen duren voordat u zich weer helemaal de oude voelt. Je moet wel zorgen dat je veel drinkt!! Want je verliest momenteel heel veel vocht, meer dan goed voor je is.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Wat Rosanna zegt klopt inderdaad. Het gaat eigenlijk altijd vanzelf over, maar vervelend is het zeker! Als u langer dan 3 dagen koorts hebt, en waterdunne ontlasting zult u wel een dokter moeten raadplegen. Als u zich licht in het hoofd gaat voelen, duidt dit op uitdroging. Zorg dus zeker dat u voldoende water tot u neemt. Was ook extra uw handen na het toiletbezoek, want u kunt gemakkelijk andere mensen besmetten. Beterschap de komende dagen!

4. Henk

Henk New Member

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal nog maar even afwachten dus, en wat rustiger aan doen. Hopelijk is het weer snel over, want ik voel me momenteel echt nog beroerd!

Deel Deze Pagina