Droge keel door hooikoorts?

Discussie in 'Longziekten' gestart door Jesper, 24 mei 2016.

1. Jesper

Jesper Member

Ik heb sinds het begin van het voorjaar een droge keel. Nu weet ik dat een aantal familieleden van mij ook hooikoorts hebben, ik dacht dat dit weleens de oorzaak van mijn droge keel kan zijn. Naast een droge keel heb ik ook last van een jeukende neus (ik moet behoorlijk vaak niezen op een dag, vooral als ik een boswandeling maak). Mijn neus is verstopt en mijn ogen jeuken. Ik weet niet wat voor symptomen dit zijn, is het misschien gevaarlijk? Zijn er medicijnen hiertegen die niet te schadelijk zijn? Vooral van de droge keel heb ik erg veel last. Graag hoor ik wat ik kan doen!

2. Soezie4

Soezie4 Member

Nee, hooikoorts op zich is niet gevaarlijk. Als je overweegt medicijnen te gaan gebruiken (dan moet je wel eerste zeker weten of je hooikoorts hebt), moet je dat doen omdat je last van de aandoeningen hebt. Helaas kunnen hooikoortsmedicijnen ook veel nadelige effecten met zich meebrengen. Onder andere vermoeidheid is een bijwerking van de meeste hooikoortsmedicijnen.
    Heb je jezelf al laten testen op hooikoorts? Je kunt dit namelijk gewoon aan het bloed zien. Even de huisarts bellen, die kan je doorverwijzen om bloed te laten testen. Je weet het dan binnen een paar dagen ;)

Een droge keel is inderdaad een symptoom van hooikoorts. Als je hooikoorts hebt, ben je allergisch voor stuifmeel van planten of bomen. Neusspray kun je gebruiken tegen een verstopte neus, langdurig gebruik van neusspray kan echter schadelijk zijn. Let daar dus mee op! Als je klachten wat heftiger zijn, moet je even met de dokter overleggen. Antihistaminica is ook een mogelijk medicijn tegen hooikoorts.

Deel Deze Pagina