Een beroerte en dan ...

Discussie in 'Neurologie' gestart door Hardlife, 6 mei 2016.

1. Hardlife

Hardlife New Member

Mijn vrouw heeft een beroerte gehad en ik weet niet zo goed hoe ik mij daarbij moet gedragen. Wat kan ik het beste doen om haar te steunen? Zijn er ook dingen die ik kan doen om het haar makkelijker te maken? Als er dingen zijn die ik juist niet moet doen dan zou ik het ook graag horen.

2. Echt een manier die de juiste is die bestaat niet. Een beroerte is erg vervelend en mensen die dit hebben gehad die kunnen wel wat hulp gebruiken. Zorg gewoon dat je er bent voor je vrouw en dat je haar steunt. Ook als je vrouw een slechgte dag heeft laat je dan niet meesleuren. Laat haar even tot zichzelf komen en probeer haar dan weer zo goed mogelijk van dienst te zijn. Er voor iemand zijn dan is het belangrijkste.

3. Hardlife

Hardlife New Member

Bedankt voor het antwoord en ik begrijp dat er ook niet specifiek iets is om de pijn en het verdriet weg te nemen. Het is gewoon zo dat ik zelf er ook veel verdriet van heb en dat ik het allemaal onterecht vindt. Ik ben dan ook een beetje bang dat mijn frustraties de overhand krijgen. Ik zal eens kijken of ik hier wat aan kan doen. Als daar nog tips voor zijn dan hoor ik die graag.

4. Jojanneke

Jojanneke New Member

Erg vervelend om dit erg te horen. Zelf ben ik geen professioneel hulpverlener maar ik denk dat het goed is dat jij ook met iemand praat. Dit kan je helpen met het verwerken. Volgens mij hoeft dit dan niet eens een psycholoog te zijn maar kan dit ook gewoon een familielid of een goede vriend zijn. In ieder geval heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina