Een soa door orale sex?

Discussie in 'SOA's' gestart door Ivanhoe, 26 apr 2016.

1. Ivanhoe

Ivanhoe New Member

Hallo, ik heb een soa en de dokter heeft mij gezegd dat ik chlamydia heb. Hier baal ik enorm van maar waar ik nog meer van baal is dat een paar dagen geleden een meisje mij oraal bevredigd heeft. Kan deze ook via de orale sex chlamydia hebben opgelopen? Wanneer dit niet zo is dan hoef ik dit haar niet te vertellen ...

2. NielsdeA

NielsdeA New Member

Mijn mening is dat je het moet zeggen tegen het meisje daar heeft ze gewoon recht op. Jij zou het ook willen weten als het andersom was geweest. Hoe groot de kans is dat zij ook chlamydia heeft dat weet ik niet. Toch heeft ze recht om te weten wat er aan de hand is zodat ze ook kan laten onderzoeken of zij hier ook mee besmet is.

3. MediGJ

MediGJ Gast

De kans dat je een soa krijgt door orale sex is kleiner dan wanneer je sex hebt. Toch is de kans er wel. Het is dus belangrijk dat je dit meldt aan degene waar je orale sex mee hebt gehad.

4. Anoniempje

Anoniempje New Member

Het enige wat ik snap is dat je het vervelend vindt. Toch is dit informatie die je nooit achter mag houden en ik zou het dan ook altijd willen weten. Jij wilt het toch niet op je geweten dat iemand erg ziek wordt omdat jij het niet durft te zeggen. Misschien is het nu nog in een vroeg stadium en dan kan het makkelijk bij haar verholpen worden. Neem je verantwoordelijkheden en zeg wat er aan de hand is!

5. Ivanhoe

Ivanhoe New Member

Ik heb gisteren het meisje gesproken en het verteld. Ze schrok enorm en was ook boos op mij. Hier was ik al bang voor. Het is iets wat ik echt niet met opzet heb gedaan en dat heb ik haar ook duidelijk proberen te maken. Ze gaat nu naar de dokter en dan hoop ik dat ze mij nog wil laten weten hoe het afloopt.

Deel Deze Pagina