Geen zin in sex

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door Robina, 7 jul 2016.

1. Robina

Robina New Member

Hoi allemaal. Ik heb nogal een gênant probleem, maar ik wil er toch graag een oplossing voor vinden. Ik heb nu sinds een tijd een vaste relatie, maar helaas is mijn libido erg laag, zeker vergeleken met hem. Ik heb gewoon geen zin in seks. Nu weet ik dat ik me niet hoef aan te passen aan zijn behoeftes, maar het voelt toch erg vervelend als ik hem steeds afwijs omdat ik geen zin heb. De laatste tijd heb ik steeds het gevoel dat ik echt zin aan het maken ben en dit vind ik best wel naar. Ik hou van hem en ik wil ook echt dat ik hem kan geven wat hij wil. Hij is heel lief en snapt het allemaal wel en dwingt me nergens toe. Toch voel ik me schuldig. We hebben al meerdere dingen geprobeerd zoals massages, maar niks werkt. Kan iemand mij misschien helpen?

2. MediQuest

MediQuest Administrator

Hallo. Ik snap dat je het een gênant probleem vindt, maar erg veel vrouwen (en zelfs ook mannen) lopen tegen hetzelfde probleem aan. Je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover hem, want zoals je zelf al zegt heb je een erg lieve vriend. Wat je het beste kan doen is door er met hem open over te praten. Het kan zijn dat er wat onderliggende gedachtes meespelen. Misschien heb je in het verleden vervelende dingen meegemaakt wat betreft seksualiteit. Als je hier geen last van hebt zou het ook mogelijk zijn dat het door de pil komt, of eventuele andere hormonale anticonceptie. Het is bekend dat dit je libido sterk kan verlagen. Misschien is het verstandig om met een arts te overleggen waar het aan kan liggen. Hij kan je eventueel adviseren om te stoppen met anticonceptie.

3. Robina

Robina New Member

Bedankt voor het goede advies MediQuest. Ik kan me geen nare ervaringen voor de geest halen in verband met seks. Misschien dat het dan aan de pil ligt. Ik slik inderdaad de pil en zal overwegen om hiermee te stoppen. Al zal ik dat eerst even overleggen met de huisarts.

4. Melissaa

Melissaa New Member

Hoi Robina, ik heb hier zelf ook helaas last van gehad. Gelukkig gaat het nu beter omdat ik er toch echt meer over ben gaan praten met mijn vriend. Hierdoor voel je je onbewust toch wel een stuk zekerder in bed. Hopelijk ben je er snel van af, want ik weet hoe vervelend het kan zijn!

Deel Deze Pagina