Geslachtsdelen met zeep wassen

Discussie in 'Gezonde levensstijl' gestart door Derde, 30 jun 2016.

1. Derde

Derde New Member

Ik heb laatst eens een stuk gelezen over het wassen van je geslachtsdelen met zeep. Dit zou niet goed voor de geslachtsdelen zijn en het zou beter zijn deze met lauw water te wassen. Klopt dit want ik was mij al jaren helemaal met zeep (dus ook de geslachtsdelen) en ik heb nergens last van. Kan ik hier beter mee stoppen of is het een broodje aap verhaal en kan ik gewoon met zeep blijven wassen.

2. Het kan inderdaad zo zijn dat wanneer je de geslachtsdelen met zeep wast dat dit kan irriteren. Dit komt omdat er stoffen in de zeep zitten die de irritatie kunnen veroorzaken. Het beste is dan ook om alleen met water te wassen. Lauw water is dan prima. Er zijn echter ook speciale zeepjes en douchegel op de markt die je kunt gebruiken voor het wassen van de intieme delen. Deze kun je uiteraard ook gebruiken. Dat je nu nog geen last hebt dat zegt niets. Het zou best kunnen zijn dat als je een andere soort zeep zou gebruiken dat je wel ineens last zou kunnen krijgen.

3. Derde

Derde New Member

Bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg. Ik snap het nu. Op dit moment heb ik geen last en dan zal ik dus zeep gebruiken die mij niet irriteert. Ik denk dat ik deze dan ook maar gewoon door gebruik. Het is zo dat ik graag wilde weten of het schadelijk was om met zeep te wassen. Ik vind het wassen met zeep toch wel hygi├źnischer en dat wil ik ook graag blijven doen. Het voelt gewoon fijn om schoon te zijn van onderen.

Deel Deze Pagina