Gestopt met de pil

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door milou, 7 jul 2016.

1. milou

milou New Member

Hallo ik ben nieuw hier. Ik heb me aangemeld omdat ik onlangs ben gestopt met de pil, niet omdat ik zwanger wil worden, maar omdat ik eigenlijk van deze hormonen af wil. Nu voel ik me de laatste paar weken niet helemaal lekker. Zo voel ik me de laatste tijd nogal terneergeslagen. Is dit normaal?

2. MediQuest

MediQuest Administrator

Welkom Miloud. Het kan inderdaad kloppen dat als je eenmaal stopt met de pil, zeker als je een behoorlijk aantal jaar hebt geslikt, je wat ongemakken kan ondervinden. De pil bevat hormonen die je eigen hormoonsysteem platleggen. Als je stopt met de pil moet je lichaam haar eigen balans weer vinden in de hormoonaanmaak. Hierdoor kan je een stuk emotioneler worden. Ook kan je je erg down gaan voelen. Veel vrouwen die stoppen met de pil zeggen echter ook dat als de balans eenmaal hersteld is, ze zich veel meer zichzelf voelen dan toen ze de pil slikten. De duur van het herstel van de hormoonbalans verschilt van persoon tot persoon, maar meestal is dit na een half jaar hersteld en zal je je weer beter voelen.

3. milou

milou New Member

Heel erg bedankt voor het snelle antwoord! Ik zal het dus rustig afwachten en hopelijk zijn de klachten snel weg. Een goed vooruitzicht als je je blijkbaar meer jezelf gaat voelen.

4. Melissaa

Melissaa New Member

Succes milou! Ik ben inmiddels al een hele tijd gestopt met de pil en voel me nu toch zeker een heel stuk beter. Bij mij duurde het zelfs een jaar voordat ik weer ongesteld werd zelfs! Nu gelukkig wel redelijk snel zwanger geworden, dat was namelijk de reden dat ik ben gestopt. Wat ik me verder herinner is dat mijn huid nogal wat te verduren heeft gehad, ik had namelijk veel last van puistjes. Ook heb ik zelfs een tijd mijn man niet meer aantrekkelijk gevonden, maar dit scheen vaker voor te komen vertelde de huisarts me. Gelukkig is die fase ook weer voorbij gaan!

Deel Deze Pagina