Gezond eten niet afvallen

Discussie in 'Gezonde levensstijl' gestart door Melissaa, 8 jul 2016.

1. Melissaa

Melissaa New Member

Hoi. Ik probeer nu al een hele tijd af te vallen door erg gezond te eten. Ook sport ik intensief elke dag een uur. Ik heb overgewicht en wil daar graag van af omdat het natuurlijk ongezond is. Helaas val ik door deze aanpak geen grammetje af. En dat is zo enorm frustrerend! Zeker als mensen in je omgeving ongevraagd advies willen geven terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben! Ik eet per dag, 1x een eiwitshake (zonder suiker), 2 crackers met in totaal 1 plak kaas en tomaat. Als avondeten eet ik alleen van gegrilde kip en veel groenten ( meer dan 200 gram). Ik heb gedurende de dag helemaal geen honger. Ondanks dit gezonde eetpatroon val ik niet af. Ik weet zeker dat ik niet teveel calorieën binnenkrijg, maar toch lukt het me niet. Heeft iemand misschien tips of eenzelfde soort ervaring?

2. natasja

natasja New Member

Hoi Melissaa. Ik herken dit zeker! Ik at ook gezond en sportte heel veel. Het werd gewoon een obsessie voor me. Helaas lukte het afvallen ook niet bij mij. Ik ben toen begonnen aan een dieet waarbij ik toch echt meer calorieën naar binnen krijg. Ik denk dat je met dit dieet slechts 800 calorieën per dag binnenkrijgt. Dat is echt veel te weinig! Dat duurde bij mij ook een hele tijd voordat ik dat durfde in te zien. Ga gewoon langzaam wat meer eten en probeer rond de 1300 te gaan zitten. Je zult zien dat je dan ineens afvalt! Succes ermee ik weet hoe frustrerend het kan zijn!

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Het klopt inderdaad wat natasja zegt. Je eet veel te weinig en dit is dus niet gezond. Meer calorieën eten luidt het advies, want op deze manier raak je gewoon ondervoed. Tijdens het sporten zal je ook alleen spieren verliezen in plaats van vetten. Je lichaam hunkert naar energie en zal dus erg zuinig zijn met alle reserves die je hebt! Probeer rond de 1400 calorieën te gaan zitten als je ook nog intensief blijft sporten. Succes!

4. Melissaa

Melissaa New Member

Erg bedankt voor het advies van jullie! Ik zal proberen meer te gaan eten al vind ik dit wel heel erg eng. Zo bang dat ik nog meer aankom en dit er totaal niet meer afkrijg. Maar ik zie wel in dat ik te weinig eet nu nastasja zo de calorieën heeft uitgeschreven. Ik ga denk ik wat meer gezonde maar voedzame tussenoortjes inbrengen en goed ontbijten. We zullen zien wat er gebeurd!

Deel Deze Pagina