Haaruitval tijdens mijn zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tessa, 17 jul 2016.

1. tessa

tessa New Member

Hoi, ik ben inmiddels een aantal maanden in blijde verwachting van mijn eerste kindje. De zwangerschap loopt tot nu toe goed. Ik heb wel wat kwaaltjes, maar kan nog niet klagen. Kan natuurlijk altijd erger worden, dus ik klop het maar even af haha. Wel merk ik dat ik steeds meer haar aan het verliezen ben. Ik hoorde altijd van andere zwangeren dat zwangerschap hen juist zo enorm goed deed qua haar. Veel dikker haar en het zat gewoon altijd goed. Bij mij lijkt dus wel het tegenovergestelde bezig. Is dit normaal?

2. natasja

natasja New Member

Mijn vriendinnen hebben ook altijd fantastisch haar gehad tijdens hun zwangerschap. Lag aan de hormonen dacht ik. Ik zelf heb nog geen kinderen, dus geen idee of wat jij hebt normaal is. Lijkt me wel heel eng.. Straks word je nog kaal.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Om je maar gelijk gerust te stellen: haaruitval tijdens je zwangerschap is normaal! Het klopt dat veel vrouwen ineens een prachtige bos met haar hebben vanwege een veranderde hormoonhuishouding. Andere vrouwen hebben juist last van haaruitval, wat leidt tot wat dunnere plekken. Vaak gebeurt dit gelijkmatig over de hoofdhuid en zullen er dus weinig gaten vallen gelukkig. Het komt hoogstwaarschijnlijk door een veranderende hormoonhuishouding die bij jou net anders uitpakt. Stress en oververmoeidheid kunnen ook leiden tot haaruitval. Je moet bij jezelf te rade gaan of dit voor jou het geval is. Als er echt kale plekken ontstaan raad ik je aan om de dokter te raadplegen. Hij zal dan waarschijnlijk een bloedtest laten doen waaruit blijkt of de hormoonschommelingen de waarschijnlijk oorzaak zijn.

4. tessa

tessa New Member

Fijn om te horen dat het toch vaker voorkomt. Al is het wel heel vervelend om je haar te verliezen moet ik zeggen. Ik zal het in de gaten houden, mochten er kale plekken ontstaan. Ik hoop het echt niet. Dan zou ik me denk ik wel beroerd gaan voelen. Dank jullie beiden voor het reageren.

Deel Deze Pagina