Hart klopt zeer snel

Discussie in 'Hart- en vaatziekten' gestart door Droid, 5 jul 2016.

1. Droid

Droid New Member

Misschien heb ik het al langer maar ik ben er de laatste tijd pas echt op gaan letten. Mijn hart klopt zeer snel en dat beangstigt mij. Soms voel ik het hart echt in mijn keel kloppen zonder dat ik iets doe. Ik begin dan te zweten en ik word erg moe. Na een paar minuten gaat het dan ook wel weer beter en voel ik me weer redelijk goed. Het is nu vooral de angst die er heerst dat ik dit kan krijgen. Is er iemand die mij kan helpen en mij uit kan leggen wat dit kan zijn?

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Droid en welkom op ons forum. Het zou goed kunnen zijn dat je hartritmestoornissen hebt. Je hebt dan het gevoel dat je een marathon aan het lopen bent terwijl je misschien wel gewoon stil zit. Het is belangrijk dat je hier wel een arts naar laat kijken. Het is verstandig een afspraak met de huisarts te maken en daar de klachten te bespreken. Waarschijnlijk zal die dan ook een ECG maken en als het nodig is je dan doorsturen naar de cardioloog. Hopelijk kunnen je klachten dan snel worden opgelost.

3. Droid

Droid New Member

Hallo en ik ben je zeer dankbaar dat je de moeite hebt genomen om het zo helder uit te leggen. Ik herkende mij er helemaal in en ik heb dan vanmorgen ook een afspraak bij de huisarts gehad. De ECG die was op zich goed maar dit schijnt vaker zo te zijn als er hartritmestoornissen zijn. Op dit moment ben ik doorverwezen naar de cardioloog. Toch heeft de huisarts mij al wel duidelijk gemaakt dat ik mij niet heel veel zorgen hoef te maken. Als je hartritmestoornissen hebt dan is dit in de meeste gevallen niet gevaarlijk. Ik wacht de afspraak met de cardioloog dan ook af en hoop op een spoedige oplossing.

Deel Deze Pagina