Heb ik een longontsteking?

Discussie in 'Longziekten' gestart door Harleyfan, 26 apr 2016.

1. Harleyfan

Harleyfan New Member

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik een longontsteking krijg. Ik heb het benauwd en hoest veel. Ook heb ik veel pijn bij het ademen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn vriendin zegt dat ik naar de dokter moet maar het kan natuurlijk ook een hardnekkige verkoudheid zijn. Ik rook wel maar dit doe ik al jaren dus ik denk niet dat dit iets met het probleem te maken heeft. De klachten heb ik nu ongeveer een week. Zou het toch een longontsteking zijn of iets anders?

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Harleyfan en welkom.

Het klinkt behoorlijk ernstig wat je hebt. Vooral het moeite hebben met ademen klinkt best wel serieus. Het zijn symptomen van een longontsteking maar voor de zekerheid kun je wel beter naar de huisarts gaan. Ook als je wel een longontsteking hebt dan is het goed om naar de huisarts te gaan. Deze kan je dan een kuur voorschrijven.

Dat roken niet goed is dat wist je waarschijnlijk wel en daar zal ik dan verder ook niet op in gaan.

3. Harleyfan

Harleyfan New Member

Ik denk zelf dat er ook niets anders op zit dan naar een arts te gaan. Ik ben echter zwaar verslaafd aan mijn peukies en wil daar liever ook geen afstand van doen. Daarom mijn strubbeling om naar de huisarts te gaan. Roken betekent voor mij ontspanning. Ik weet dat het slecht is maar dan nog lijkt het mij wel heel erg als ik daar mee zou moeten stoppen.

4. MediGJ

MediGJ Gast

Als je wilt stoppen met roken dan kun je daar ook voor terecht bij je huisarts. Je kunt daar ook in vertrouwen je angst voor het stoppen bespreken. Het is in ieder geval belangrijk dat je snel naar je klachten laat kijken.

5. Harleyfan

Harleyfan New Member

Gewoonten zijn moeilijk af te leren en ik denk dat al mijn kennissen mij ook alleen maar met een peukje in de mond kennen. Toch is misschien tijd om afscheid te nemen van het roken. Ik heb besloten dit ook aan de huisarts te vragen. Maar eens zien hoe mij dat gaat bevallen.

Deel Deze Pagina