Heb ik een paniekstoornis?

Discussie in 'Psyche' gestart door peeters95, 5 mei 2016.

1. peeters95

peeters95 New Member

Beste forumleden,

Ik zit al een tijdje met een groot probleem waar ik me erg voor schaam. De laatste tijd merk ik dat ik het snel benauwd krijg als ik in de trein zit. Plots krijg ik het warm en begin ik te zweten, ik wil er dan het liefst zo snel mogelijk weer uit. Laats had ik het ook in de supermarkt, ik ben toen snel de winkel uitgegaan.

2. marlies

marlies New Member

Hoi Peeters95,

Wat vervelend dat je hier last van hebt, lijkt me erg beangstigend vooral die benauwdheid.
    Misschien kun je er eens met de huisarts over praten want er moet toch een oorzaak zijn voor deze klachten.
    En ik zou me er vooral niet voor schamen hoor!

3. mamavan1

mamavan1 New Member

Ik wil hier graag op reageren want ik herken veel in je verhaal.
    Sinds de pubertijd heb ik last van hyperventilatie, ik ga dan snel ademen, word duizelig en begin te zweten.
    De eerste aanval kreeg ik dit nadat ik op school dagelijks getreiterd werd door een stel meiden, ik trok het gewoon niet meer al die stress en angst.
    Ik kwam toen op de Spoedeisende Hulp terecht en daar werd duidelijk dat het hyperventilatie was. Ik heb via de huisarts een verwijzing gekregen voor een psycholoog, en dat heeft me eerlijk gezegd erg geholpen. Later heb ik ademtherapie gevolgd om te leren je ademhaling onder controle te houden.
    Hopelijk heb je hier iets aan.

4. peeters95

peeters95 New Member

Bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat ik de enige was met dit probleem.
    Ik weet verder niet zo goed wat ik er mee aan moet, maar ik wil er wel heel graag vanaf want het is echt een probleem aan het worden.
    Misschien is het toch een goed idee hier met mijn huisarts over te praten, want ik raak steeds vaker in paniek als ik naar buiten moet.

Deel Deze Pagina