Helpen eiwitshakes bij afvallen?

Discussie in 'Gezonde levensstijl' gestart door Jessy, 1 aug 2016.

1. Jessy

Jessy New Member

Hoi allemaal! Ik ben bezig met afvallen, maar het vlot niet echt. Ik ben wel flink afgevallen, maar nu zit ik op een soort plateau. Nu hoorde ik van een vriendin dat zij veel is afgevallen door haar eiwit inname te verhogen door veel kwark, eieren en kip te eten. Nu ben ik niet zo'n fan van die producten en vroeg me af of ik dit resultaat ook zou kunnen bereiken door eiwitshakes in te nemen. Je weet wel, die dingen die bodybuilders ook gebruiken om snel spierherstel te behalen. Maar zou dit dus ook werken om juist af te vallen?

2. Luuk

Luuk New Member

Hoi Jessy, ik ben zo'n 'bodybuilder' waar je het over hebt. Tegenwoordig gebruikt bijna iedereen in de spotschool eiwitshakes om snel je spieren te herstellen na een harde work out. Ook helpt het bij mij tegen de spierpijnen, waardoor ik de dag erna ook gewoon weer door kan sporten zonder pijn. Eiwitshakes kunnen ook zeker helpen bij afvallen. Sommige mensen gebruiken ze als maaltijdvervanger, anderen nemen het in plaats van een tussendoortje. Je moet er op letten dat er niet teveel suiker en koolhydraten inzitten als je daadwerkelijk weinig calorieën binnen wilt krijgen. Eiwitshakes zijn zeker een goede manier om meer eiwitten binnen te krijgen als je niet de hele tijd blikken tonijn en bakken kwark wilt wegwerken. Tegenwoordig hebben ze zelfs een heel assortiment met heel veel verschillende smaken en toegevoegde vitamines etc. Ik zou je gewoon even inlezen in welke het beste bij je past qua ingrediënten. Je kunt het eiwitpoeder dan aanlengen met water, en als je beetje goede kwaliteit hebt gekocht moeten de eiwitten hierin oplossen. Je kunt het ook met melk doen, maar dat zijn weer extra calorieën en mijn inziens is dat ook helemaal niet nodig voor een romige structuur want dat behaal je ook door gewoon water te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld je ontbijt vervangen door zo'n shake, en als het goed is zal je dan al gaan afvallen. Ik zou niet aanraden om al je maaltijden te vervangen met eiwitshakes, want dan krijg je simpelweg te weinig voedingsstoffen binnen.

3. Jessy

Jessy New Member

wow wat een uitgebreid antwoord! Duidelijk dat jij je er goed in hebt verdiept haha! ;) Ik zag al dat je proefpakketen kan bestellen, dan krijg je meerdere smaken. Weet ik gelijk welke ik het lekkerste vind.

Deel Deze Pagina