Hoeveel glazen alcohol mag je drinken?

Discussie in 'Gezonde levensstijl' gestart door Harleyfan, 4 mei 2016.

1. Harleyfan

Harleyfan New Member

Nadat ik wat klachten heb gekregen wil ik toch wat gezonder te leven. Ik ben al een paar dagen gestopt met roken maar ik drink nog wel. Ik denk niet dat het verstandig is om maar meteen ook helemaal te stoppen met drinken. Ik ben dan alle genotsmiddelen ineens kwijt. Ik vroeg me wel af hoeveel glazen alcohol je mag drinken. Ik begrijp dat iedere druppel misschien teveel is maar is er wel een soort maatstaf?

2. Er is wel een norm en die is vastgesteld door de gezondheidsraad. In 2006 was er een richtlijn dat mannen twee standaardglazen alcohol konden drinken en vrouwen één standaardglas per dag. In 2015 is dit verandert naar één standaardglas per dag voor zowel mannen als vrouwen. Wanneer jij je hier aan houdt dan zal het geen of een geringe invloed op je goede gezondheid hebben.

Ga je grote hoeveelheden alcohol drinken dan wordt dit ook wel binge-drinken genoemd. Dit is gevaarlijk en je kunt hier ook organen mee beschadigen. Ook kan het leiden tot een hartinfarct. Wees dus verstandig en drink verantwoordelijk. Veel Nederlanders drinken wel eens meer dan een glas per dag maar probeer het wel onder controle te houden.

3. Dylan

Dylan New Member

Ik bemoei me ook even met dit topic en ik vroeg me af hoe schadelijk het is als je dagelijks teveel drinkt. Mijn schoonmoeder die drinkt telkens als wij er zijn een fles wijn. Dit baart mij best wel zorgen. Haar man is onlangs overleden en ik denk dat zij zo haar verdriet probeert weg te drinken. Is dit schadelijk voor een korte tijd en kunnen we het even aankijken tot ze weer een beetje over het ergste rouwen heen is of is het beter om nu meteen maar in te grijpen?

4. Dylan

Dylan New Member

Ik bemoei me ook even met dit topic en ik vroeg me af hoe schadelijk het is als je dagelijks teveel drinkt. Mijn schoonmoeder die drinkt telkens als wij er zijn een fles wijn. Dit baart mij best wel zorgen. Haar man is onlangs overleden en ik denk dat zij zo haar verdriet probeert weg te drinken. Is dit schadelijk voor een korte tijd en kunnen we het even aankijken tot ze weer een beetje over het ergste rouwen heen is of is het beter om nu meteen maar in te grijpen?

Deel Deze Pagina