Hoeveel paracetamol bij koorts

Discussie in 'Medicijnen' gestart door Quinty van Dalen, 15 jun 2016.

1. Quinty van Dalen

Quinty van Dalen New Member

Hallo, ik hoop dat ik hier een goed antwoord op mijn vraag kan krijgen want als ik ga zoeken op het internet dan krijg ik verschillende antwoorden te zien. Ik heb koorts en voel me grieperig. Ik vroeg mij af hoeveel paracetamol ik dan mag hebben? Ik wil wel graag dat het snel over gaat maar ik wil natuurlijk niet teveel innemen.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Quinty, welkom op ons forum. Ik neem aan dat je een volwassene bent en dan kun je meerdere paracetamol per dag. Je kunt gerust twee a drie keer per dag twee paracetamol innemen. Neem het wel alleen in als het nodig is. Paracetamol kan slecht zijn voor je lever en je moet het dan ook niet te pas en te onpas slikken. Ik hoop dat jij je snel een beetje beter voelt.

3. Quinty van Dalen

Quinty van Dalen New Member

Ik neem er zeker niet meer dan zes per dag. De laatste twee dagen heb ik er vier genomen en ik voel mij al wat beter. Ik merkte ook dat als ik de paracetamol nam dat de koorts dan afzakte. Bedankt voor het vlugge antwoorden. Ik weet nu tenminste zeker dat ik de laatste week niet teveel paracetamol heb gehad. Het moet niet zo zijn dat ik ook nog eens ziek wordt van teveel medicijnen :).

Deel Deze Pagina