Homeopathie, een goed middel of een duur placebo?

Discussie in 'Medicijnen' gestart door MediGJ, 29 apr 2016.

1. MediGJ

MediGJ Gast

Misschien is het leuk om de discussie rondom homeopathie eens aan te zwingelen. Het is algemeen bekend dat doktoren hier niets mee hebben. Laatst sprak ik een dokter en die gaf aan dat als hij daar in geloofde dat hij dan wel een homeopathische arts was geworden.

Toch worden deze middelen veel verkocht en ze zijn ook niet altijd goedkoop. Gebruiken jullie homeopathische middelen of geloof je er helemaal niet in? Zelf gebruik ik wel eens een middel bij het stomen. Toch vraag ik mij wel af of het middel niet alleen een duur geurmiddel is voor in het kokende water ...

2. Telg118

Telg118 Member

Ik geloof dat er best homeopathische middelen zijn die helpen. Volgens mij is de werking van een aantal middelen ook wel bewezen. Toch verbaas ik mij ook wel eens over de prijzen die er gerekend worden. Voor een klein flesje betaal je soms zomaar meer dan tien euro. Net als de gewone gezondheidszorg wordt ook de homeopathische zorg steeds duurder.

Mijn mening is dat je moet doen wat goed voelt. Als jij je prettig voelt bij het nemen van een middel bij de drogisterij dan is er niets mis mee toch? Baat het niet dan schaadt het niet.

3. NielsdeA

NielsdeA New Member

Ik heb ook mijn twijfel over sommige homeopathische middelen. Ik geloof echt wel dat er middelen zijn die helpen maar er zijn volgens mij ook vele middelen die makkelijk door iets anders vervangen kunnen worden en waar je dan niet zoveel geld aan uit hoeft te geven. Ik twijfel dan ook altijd om deze middelen te gebruiken.

4. Sneek1978

Sneek1978 New Member

Er zijn zeker middelen die helpen! Dit kunnen dan de middelen bij het stomen zijn maar ook bij de verzorging van mijn voeten gebruik ik het en dat werkt prima. Ik hoop dat mensen hier de homeopathie niet zwart maken. Hier kun je prima spullen kopen. Dit lijkt soms duur maar kijk maar eens naar wat echte medicijnen kosten.

5. IlonadeRijk

IlonadeRijk New Member

Hoe je er ook naar kijk de homeopathische producten worden goed verkocht. Dit zal wel een reden hebben. Ik geloof niet dat iedereen de producten maar blijft gebruiken als deze niet werken. Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee om wat meer te betalen voor een product. Wel wil ik natuurlijk dan dat dit product wel goed helpt.

6. MediGJ

MediGJ Gast

Er zullen ongetwijfeld medicijnen zijn die werken maar dat kan ook de uitzondering zijn die de regel bevestigd. Ik denk dat we soms te graag willen dat we beter worden van een middeltje wat we bij de drogist halen. Misschien kan het onze gezondheid ook wel verder schaden als we niet snel genoeg een arts zien. Ik heb hier geen bewijzen voor maar het is wel iets wat niet onwaarschijnlijk is.

Deel Deze Pagina