Jeuk aan mijn anus

Discussie in 'Interne ziekten & Infectieziekten' gestart door Robina, 10 jul 2016.

1. Robina

Robina New Member

Hallo luitjes, ik heb jullie hulp nodig met een nogal beschamend probleem. Ik heb namelijk echt enorme jeuk aan mijn anus. Krabben kan natuurlijk niet echt, maar jeetje wat is dat een vervelend gevoel zeg! Ik heb geen idee waar dit ineens vandaan komt. Hebben jullie misschien een idee hoe ik hier van af kan komen?

2. Henk

Henk New Member

Ooh daar heb ik ook wel eens last van! Meestal gaat het vanzelf over bij mij. Maar misschien weet iemand anders waar het door komt en hoe je er weer van af kan komen.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Robina. Heel vervelend voor je, jeuk is namelijk nooit fijn! Het kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat er wat resten van de ontlasting zijn achtergebleven rondom de anus. Hierdoor kan de huid geïrriteerd raken en dit leidt dus tot een jeukende huid. Een worminfectie zou ook de oorzaak kunnen zijn van de jeuk. Wormen kunnen ontwikkelen in uw lichaam uit rauw vlees. Als u bijvoorbeeld filet americain hebt gegeten, loop je de kans op een worminfectie. Deze zogenaamde aarsmaden zorgen vooral voor jeuk 's nachts. Probeer je ontlasting te inspecteren op wormen, je ziet ze dan echt zitten en bewegen. Misschien een beetje een vies beeld, maar zo weet je wel zeker dat dat het niet is. Bepaalde SOA's kunnen ook leiden tot jeuk aan de anus, misschien heb je dat misschien opgelopen. Ook zou je last kunnen hebben van aambeien. Deze zorgen ook vaak voor pijn tijdens het ontlasten. Het meeste hiervan gaat vanzelf over. Maar voor aambeien en aarsmaden raadt ik je wel medicijnen aan. Aambeien kunnen worden behandeld met aambeienzalf. Voor de aarsmaden raad ik je aan om naar de dokter te gaan. Ook kan je bij de apotheek het middel Mebendazo halen tegen de wormen. Dit zal dan snel de klachten verlichten.

4. Robina

Robina New Member

Dank je mediquest voor het advies. Ik heb net inderdaad in mn ontlasting zitten kijken. Helaas voor mij zaten daar heel wat kleine mini wormpjes in. Echt heeel vies om te zien, maar nu weet ik wel waar die jeuk vandaan komt! Ik zal helaas nog even moeten wachten om dat middel te halen, want de apotheek is niet open op zondag helaas! Nog eventjes doorbijten dus, al vind ik het wel een heel vies idee dat ik wormpjes in mn darmen heb zitten. Gadverdamme :(

Deel Deze Pagina