Jeukend plekje op lip

Discussie in 'Overige ziekten' gestart door ilona, 14 jul 2016.

1. ilona

ilona New Member

Hoi. Ik heb last van een jeukend plekje op mijn lip. Het is iets roder dan normaal, maar dat kan ook komen door het krabben. Het doet verder geen pijn ofzo. Met mijn tong voelt de huid wel anders aan dan normaal. Iemand ervaring hiermee?

2. Lieke

Lieke New Member

Hoi Ilona. Hier heb ik ook wel eens last van gehad helaas :(. Het is bij mij namelijk altijd een koortslip, er komt straks een ontsteking en dan kan je er zo'n zalfje op smeren. Bij mij werkt dat eigenlijk altijd wel, al loop je wel een week met zo'n ontsteking bij je mond. Je moet ook niet meer zoenen, want je kan het makkelijk doorgeven aan je vriend bijvoorbeeld.

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Dit kan inderdaad duiden op een koortslip zoals Lieke al beschrijft. Je kan dan een tintelend, jeukend of brandend gevoel ervaren in het beginstadium van de ziekte. Uiteindelijk zullen er pijnlijke blaasjes ontstaan waar je veel last van kunt ondervinden. Veel mensen zijn drager van dit herpes virus, maar weten het zelf niet. De ziekte komt vaak tot uiting als je weerstand wat lager is dan normaal. Als je eenmaal een koortslip hebt gehad, zullen deze ook makkelijk terug kunnen keren. Uiteindelijk ontstaan er blaasjes zoals ik al vertelde, die knappen kapot en er ontstaan wondjes. Meestal geneest een koortslip vanzelf na 7 tot 10 dagen, maar je kan altijd wat crème smeren speciaal tegen koortslippen. Sommige crème droogt juist uit, terwijl andere crème het wondje probeert gevoed te houden. Het ligt er maar net aan wat jou het beste ligt. Dit kan je overigens gewoon kopen bij de drogisterij. Ook bestaan er plakkertjes die je over de ontsteking kan plakken. Deze bevatten overigens geen actieve bestanddelen, maar sluiten de wond wel af van de buitenlucht. Zoals al verteld is een koortslip erg besmettelijk. Pas dus op met contacten, ook knuffelen kan al zorgen voor een besmetting met het herpes virus. Succes en beterschap!

4. ilona

ilona New Member

Dank voor de vlotte reacties! :) Hopelijk ben ik er nog een beetje op tijd mee, want ik wil niet een hele week met een wond op mijn lippen lopen.. Heb aankomend weekend namelijk een bruiloft.. We zullen het wel zien. Bedankt in ieder geval!

Deel Deze Pagina