Jeukende tenen na zwembad

Discussie in 'Kinderziekten' gestart door Priscilla, 17 jul 2016.

1. Priscilla

Priscilla New Member

HaiiHaii, me kind heeft last van jeukende tenen na het zwembad van gisteren. Ze had een zwemfeestje met klasgenootjes, heel leuk en aardig allemaal maarre nu heb ze dus jeuken voeten. Wat is dit? Ze zit te huilen van de jeuk.

2. natasja

natasja New Member

Ik denk dat je kindje last heeft van zwemmerseczeem. Dit kan heel erg jeuken inderdaad. Je kan naar de dokter gaan en die schrijft dan een creme voor, die moet je dan volgens mij dagelijks aanbrengen op de huid waar het jeukt. Zitten er ook schilfertjes tussen de tenen? Dus is de huid kapot?

3. Priscilla

Priscilla New Member

Ff kijke hoor.. Ja tussen dr teentjes is de huid kapot. Ik dacht dat dit van het krabbe kwam, maar dat is dus dat eczeem.? Wel bale want in het weekend kan ik nie zomaar de dokter belle. Zal wel een daggie afwachte dan

4. natasja

natasja New Member

Ik denk dat je hiervoor wel de arts mag bellen die dit weekend dienst heeft. Dat eczeem kan echt heel vervelend zijn. Zeker voor zo'n klein kindje. En je vertelde net dat ze zat te huilen van de jeuk. Als je dat zegt, vind ik wel dat ze je moeten helpen hoor.

5. Priscilla

Priscilla New Member

Oke, ik zal zo es gaan belle dan. Ik hoop dan toch wel da ze me egt gaan helpe, want een jankend kind in het weekend hebben is ook niet alles. En het is natuurlijk ook wel egt zielig voor dr. Dankje voor je snelle reactie!

6. MediQuest

MediQuest Administrator

Zoals natasja al zei is dit inderdaad zwemmerseczeem, oftewel voetschimmel. Dit wordt makkelijk verspreidt van mens tot mens op plekken zoals zwembaden. Het is erg besmettelijk, wees dus voorzichtig bij het aanbrengen van de crème en was uw handen na afloop goed. Was de voetjes vooral niet met zeep, dit kan de schimmelinfectie verergeren. Droog ze na het douchen ook goed af. Dus ook tussen de teentjes goed afdrogen. Om het de volgende keer te proberen te voorkomen kunt u uw kind slippertjes meegeven als ze naar het zwembad gaat.

Deel Deze Pagina