Kan een gynaecoloog zien of je maagd bent

Discussie in 'Gynaecologie' gestart door Tiener, 9 jun 2016.

1. Tiener

Tiener New Member

Binnenkort moet ik naar de gynaecoloog en mijn moeder wil mee. Ik zie hier enorm tegenop aangezien ik seksueel actief ben met mijn vriendje en mijn ouders vinden dit absoluut niet goed. Ze zijn streng gelovig en willen dat ik wacht tot na het huwelijk. Ik ben bang dat als de gynaecoloog dit aangeeft of mijn moeder vraagt erna dat ik mijn vriendje dan nooit meer mag zien. Ik hou echt veel van hem en ben al meer dan een jaar met hem samen. Ik heb ook niet dezelfde overtuigingen als mijn ouders aangaande de religie.

Kan een gynaecoloog dit zien en als dit zo is zal dit dan uitkomen? Is er anders nog iets wat ik eraan kan doen? Ik hoop echt dat iemand mij een beetje gerust kan stellen want ik maak mij enorm veel zorgen.

2. Telg118

Telg118 Member

Geen enkele gynaecoloog (of andere arts) kan met zekerheid zeggen of je nog maagd bent. Het maagdenvlies kan wel gescheurd zijn maar dat kan door veel meer oorzaken komen. Dit kan bijvoorbeeld ook door een tampon gebeuren of door het sporten. Ben je toch bang dat de gynaecoloog er vragen over gaat stellen dan kun je als je alleen bent van tevoren even bellen. Ook een gynaecoloog heeft een beroepsgeheim en je kunt dan aangeven dat jij met je moeder komt en dat je liever geen vragen over je sexleven wilt. Iedere goede gynaecoloog zal dit begrijpen en dan is er geen probleem.

3. Tiener

Tiener New Member

Bedankt voor het snelle antwoorden. Het is het antwoord waar ik al een beetje op zat te hopen. De tip om even te bellen die is ook prima en dat ga ik ook even doen. Ik denk dat dit een prima manier is om veel problemen te voorkomen. Nogmaals bedankt ik ben een stuk geruster nu!

Deel Deze Pagina