Keuze dokter

Discussie in 'Gezondheidszorg' gestart door Maja, 28 apr 2016.

1. Maja

Maja New Member

Dag mensen, ik vroeg me af of je zelf mag kiezen naar welke dokter je gaat. Ik weet dat je zelf de keuze voor een huisarts hebt. Geldt dit ook als je naar het ziekenhuis moet. Ik ga altijd op het internet kijken naar ervaringen met ziekenhuizen en er zijn dan ook bepaalde ziekenhuizen waar ik liever niet heen ga. Dit geldt ook voor het ziekenhuis wat het dichtst bij mijn woonplaats ligt. Kan een huisarts mij dan verplichten daar wel heen te gaan om mag ik vragen om een ander ziekenhuis en dus een andere dokter.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Of je een vrije keuze hebt voor een ziekenhuis hangt van je zorgverzekering af. Kijk in je polis of je een vrije zorgkeuze hebt. Als dit het geval is dan kun je de keuze maken voor het ziekenhuis waar je heen wilt. Is dit niet het geval dan zou je een aanvullende verzekering kunnen nemen waar je deze mogelijkheid wel hebt. Dit is in de meeste gevallen direct mogelijk. Biedt je zorgverzekeraar deze mogelijkheid niet dan zit er niets anders op dan te wachten tot het eind van het jaar en dan over te stappen. Het voordeel is dat je dan ruim de tijd hebt om een zorgverzekeraar te kiezen die goed bij je past.

Deel Deze Pagina