Kind met obstipatie

Discussie in 'Kinderziekten' gestart door Anja1982, 27 apr 2016.

1. Anja1982

Anja1982 New Member

Hallo, mijn kind heeft de laatste tijd veel last van obstipatie. Is het verstandig om laxeermiddel te gebruiken of kan ik beter eerst natuurlijke middelengebruiken zoals meer fruit geven. Echt heel slecht eet mijn kind niet en het is ook echt van de laatste maanden.

2. MediGJ

MediGJ Gast

Een laxeermiddel van de drogist kun je altijd proberen en zien of het dan beter gaat. Is dit niet het geval of krijgt je kind pijn dan wil ik je aanraden een bezoekje aan de huisarts te brengen. Het kan een teken zijn dat er iets niet goed is als er de laatste tijd niets vreemd gegeten is. Bij pijn altijd actie ondernemen.

3. NielsdeA

NielsdeA New Member

Plotselinge obstipatie lijkt mij niet goed. Daar zou ik ook geen risico meenemen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is maar ik zou met een kind wel extra voorzichtig wezen. Vraag hem in ieder geval wel of hij pijn heeft als hij naar het toilet moet. Als dit het geval is dan zou ik langs de huisarts gaan. Het is belangrijk om goed werkende darmen te hebben.

4. Anja1982

Anja1982 New Member

Echt pijn heeft hij volgens mij niet maar hij klaagt wel dat het naar de wc gaan moeilijker gaat. Ik ga een middel bij de drogist halen. Mocht het niet helpen dan maar een bezoek aan de huisartsenpraktijk. Bedankt voor de reacties.

5. Obstipatie kan vele oorzaken hebben. Het is goed om een middel te proberen maar het blijft homeopatisch. Ik ben het wel eens met Niels en als de klachten niet beter worden dan kun je er voor de zekerheid wel even naar laten kijken door een arts.

6. Anja1982

Anja1982 New Member

Ik ben nu ook wel van mening dat ik langs een dokter moet. Had laxeermiddel gehaald en daar moet hij wel sneller van maar de pijn blijft. Ik maak dan ook maandag maar even een afspraak. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

Deel Deze Pagina