last van bijwerkingen medicijn Furabid

Discussie in 'Medicijnen' gestart door marlies, 5 mei 2016.

1. marlies

marlies New Member

Beste forummers,

Ik heb twee weken geleden vermoedelijk een blaasontsteking gehad. Ik zeg vermoedelijk, want na urine onderzoek kwam er steeds geen blaasonteking uit. Ik had wel alle symptomen zoals pijn bij het plassen, rugpijn en koorts. Ik heb toen het middel Furabid gekregen. Ik moet zeggen dat mijn buikpijn erg snel overging maar kreeg verschrikkelijk last van bijwerkingen. Waar ik nog het meest van schrok waren de hartkloppingen, dat was niet normaal zo snel! Ook werd ik heel erg misselijk (maagzuur) na het eten en voelde ik mij helemaal niet goed.
    Ik besloot om de huisartsenpost te bellen en mocht gelukkig meteen langskomen.
    Toen ik mijn klachten uitlegde werd ik onderzocht maar er werd niets geks gevonden, maar moest wel stoppen met Furabid. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2016
  2. peeters95

peeters95 New Member

Wat ik een beetje vreemd is, dat je een medicijn voorgeschreven krijgt om blaasontsteking te behandelen terwijl niet is vastgesteld dat je dat ook hebt.
    Stonden deze bijwerkingen die je noemt ook in de bijsluiter?
    Wel goed dat je de huisartsenpost hebt gebeld, maar ik blijf het vreemd vinden hoor.

3. mamavan1

mamavan1 New Member

Beste Marlies,

Het zou best kunnen dat je een allergie hebt voor een van de stoffen van het geneesmiddel Furabid.
    De bijwerkingen zoals hartkloppingen zijn mij wel bekend, daar had mijn vriendin ook last van toen zij dit middel gebruikte tegen blaasontsteking. Omdat zij best vaak last had van bijwerkingen tijdens medicijngebruik, is zij toen doorverwezen naar een Allergoloog. Misschien kun je deze vraag ook bij je huisarts neeleggen, zodat hij/zij jou zou kunnen doorverwijzen.

4. marlies

marlies New Member

Bedankt voor de reacties!

Peeters95; ik blijf het ook vreemd vinden maar het is nu eenmaal gebeurd...

Marlies: ik ben bij mijn eigen huisarts geweest en hij vind het niet nodig om mij door te verwijzen naar de Allergoloog omdat de bijwerkingen die ik had ook vermeld stonden in de bijsluiter. Mocht ik in de toekomst onverhoopt blaasontsteking krijgen dan zal hij me iets anders dan Furabid voorschrijven. Maar eigenlijk voeldde ik me door mijn eigen huisarts niet erg serieus genomen.

Deel Deze Pagina