Last van enkel na slapen

Discussie in 'Overige ziekten' gestart door Roever, 17 mei 2016.

Tags:
  1. Roever

Roever New Member

Als ik geslapen heb dan voel ik de volgende ochtend enorm veel pijn. Mijn enkel doet dan een tijdje zeer en dan gaat het wel weer. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Is dit echt een probleem in mijn enkel of zou het ook een probleem kunnen zijn wat met mijn spieren te maken heeft?

2. MediGJ

MediGJ Gast

Hallo Roever en welkom op ons forum.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kan onschuldig zijn en spierpijn zijn na bijvoorbeeld het sporten van de de dag ervoor. Toch kan het ook ernstiger zijn. Heb je de enkel te zwaar belast of teveel gebruikt dan kan dit overbelasting zijn. Hier kun je artrose van krijgen. Ook kan het een andere aandoening zoals reuma zijn. Gaat het niet snel over dan kun je er voor de zekerheid beter een arts naar laten kijken. Op deze wijze heb je dan snel duidelijkheid.

3. Roever

Roever New Member

Bedankt voor het vliegensvlugge antwoord! Wat het precies is weet ik ook niet. Het vreemde vind ik dat het alleen na het slapen is en daarna gaat het ook wel weer. Echt overbelast heb ik mijn enkel volgens mij niet. Ik zal het nog even aanzien anders toch voor de zekerheid maar een afspraak bij mijn arts maken.

Deel Deze Pagina