Leven in het verzorgingstehuis

Discussie in 'Gezondheidszorg' gestart door Rooske, 9 mei 2016.

1. Rooske

Rooske New Member

Graag zou ik ervaringen horen van mensen die een familielid of kennis hebben die in het verzorgingstehuis. Mijn moeder kan niet meer alleen wonen en we twijfelen over haar thuis verzorgen of een verzorgingstehuis. Mijn man en ik komen er niet echt uit en ik zou dan ook graag ervaringen van anderen horen.

2. Het is nooit leuk om een dierbare naar een verzorgingstehuis te doen. Thuis voor iemand zorgen kan veel voldoening geven maar is ook zwaar, hier dien je wel goed rekening mee te houden. Mijn overtuiging is dat er in het verzorgingstehuis mensen zijn met hart voor de mensen. Deze zullen een zo goed mogelijke zorg bieden. Toch kun je dit in de meeste gevallen zelf ook. Het is dan aan jou om te bepalen of je dit kunt en of je echt 24 uur per dag tot iemand zijn beschikking kunt staan.

3. Rooske

Rooske New Member

Mijn ma twijfelt inderdaad ook of we de zorg aankunnen. Dit is niet leuk om te horen omdat ik natuurlijk goed voor mijn moeder wil zorgen. Toch weet ik ergens ook wel dat hij gelijk heeft. Mijn zus vindt het ook vervelend maar zij woont alleen en heeft een fulltime baan. Zij kan dus ook niet voor haar zorgen. Ik zit echt met een dilemma. Als ik zeker wist dat ze de zorg kreeg die ze verdiende dan zou ik haar naar een verzorgingstehuis doen.

4. Rien

Rien New Member

Wij hebben ook een poos voor de vader van mijn vrouw gezorgd. Dit was erg zwaar maar dit geeft je wel een bevredigend gevoel. Mijn advies is om er echt alleen aan te beginnen als je voor de volle honderd procent zeker weet dat je de goede zorg kunt bieden. Dit is intensief en ook zwaar. Zomaar even een dagje weg gaan dat is er dan niet meer bij.

Deel Deze Pagina