Longen doen pijn na stoppen met roken

Discussie in 'Longziekten' gestart door Niels van Aanholt, 20 jun 2016.

1. Niels van Aanholt

Niels van Aanholt New Member

Kan het zo zijn dat je last krijgt van je longen als je stopt met roken? Ik ben nu een paar maanden gestopt en het lijkt wel of ik steeds meer last van mijn longen krijg. Een kameraad van mij is ook gestopt (al een paar paar jaar geleden) en hij zegt geen last te hebben gehad. Moet ik mij zorgen maken en kan het zijn dat er iets mis is met mijn longen? Ik had juist gehoopt dat mijn longen beter zouden aanvoelen als ik zou stoppen ...

2. Hallo Niels, het kan inderdaad zo zijn dat je last van je longen krijgt als je stopt met roken. Dit kan ook nog wel een tijdje aanhouden en de één heeft er meer last van dan de ander. De klachten die zullen vanzelf afnemen en dan zal je merken dat jij je ook fitter zal voelen. Het is dus even doorbijten maar het is niet ernstig. Het is een bekende klacht bij mensen die stoppen met roken.

3. Niels van Aanholt

Het blijft vervelend maar het is in ieder geval goed om te horen dat het niets ernstigs is. Bedankt voor het antwoorden en ik zal het de komende tijd in de gaten houden. Hopelijk voel ik me snel beter. Stoppen met roken is denk ik één van de beste beslissingen die ik de laatste jaren heb gemaakt. Daarom schrok ik wel een beetje toen ik pijn kreeg. Dit had ik niet verwacht.

4. Niels van Aanholt

Het blijft vervelend maar het is in ieder geval goed om te horen dat het niets ernstigs is. Bedankt voor het antwoorden en ik zal het de komende tijd in de gaten houden. Hopelijk voel ik me snel beter. Stoppen met roken is denk ik één van de beste beslissingen die ik de laatste jaren heb gemaakt. Daarom schrok ik wel een beetje toen ik pijn kreeg. Dit had ik niet verwacht.

Deel Deze Pagina