Luizen doden met stijltang

Discussie in 'Kinderziekten' gestart door Carina, 6 jun 2016.

1. Carina

Carina New Member

Ik heb een beetje een rare vraag maar ik hoop toch dat iemand het antwoord weet. Mijn zoontje heeft luizen en dit is erg vervelend en ook al de tweede keer dit jaar. De eerste keer heb ik speciale shampoo gekocht bij de drogist en dit hielp om de luizen weg te laten gaan. Nu hij ze weer heeft zei een vriendin tegen mij dat de luizen en de neten ook gedood konden worden met een stijltang. Dit zou dan door de warmte gebeuren.

Klopt dit en als dit klopt is dit dan een goede manier of is het beter om weer naar de drogist te gaan en de speciale shampoo te halen?

2. Daniisthebest

Daniisthebest New Member

Je kunt inderdaad luizen doden met een stijltang en dit geldt ook voor de neetjes. Wel moet ik erbij zeggen dat ik geen expert ben en dat ik niet weet of het schadelijk voor het haar kan zijn. Misschien weet iemand anders dit hier? Je zou natuurlijk ook weer voor de behandeling met de shampoo kunnen kiezen. Je weet dat dit werkt en dit is in ieder geval niet schadelijk voor het haar.

3. Carina

Carina New Member

Goed om te weten dat het werkt maar ik wil natuurlijk niet zijn haar kapot maken. Is er iemand die weet of dit schadelijk voor het haar kan zijn? Mijn stijltang gebruiken is natuurlijk een stuk goedkoper dan steeds die dure shampoo kopen ...

4. Telg118

Telg118 Member

Wanneer je het maar een paar keer doet is het niet zo'n probleem. Mocht je dagelijks het haar met de stijltang behandelen dan kan het wel een probleem worden. Ik neem aan dat de luizen en de neten doodgaan door de hitte die de tang afgeeft. Deze hitte is ook niet goed voor het haar. Ik ben het met het eerdere antwoord eens. Het beste kun je volgens mij een speciale shampoo kopen. Vind je dit te duur dan kun je ook een luizenkam kopen. Dit is wel even werk maar wel goedkoper en je weet ook zeker dat je alle luizen en neten daarmee weg krijgt.

5. Carina

Carina New Member

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat het inderdaad verstandiger is om toch maar de shampoo te kopen. Ik heb begrepen dat het ook een heel gedoe met zo'n kammetje is. Dan kies ik toch maar voor wat meer betalen en wat meer gemak :). Bedankt voor de nuttige antwoorden en informatie!

Deel Deze Pagina