Medicijnen voor de griep

Discussie in 'Medicijnen' gestart door Hilaho, 10 mei 2016.

1. Hilaho

Hilaho New Member

Ik heb nu nog last van de griep gekregen. Het komt nooit uit maar nu is het wel een heel slecht moment. Ik zit namelijk in een hele drukke tijd met mijn werk. Zijn er medicijnen die ik kan nemen om de griep sneller over te laten gaan? Ook andere hulpmiddelen uit oma's tijd zijn welkom. Ik wil gewoon graag snel weer fris aan de slag kunnen. Uitzieken en dagen thuis zijn dat is nu even geen mogelijkheid.

2. Veel mensen denken dat antibiotica tegen de griep helpt maar dit is niet het geval. Het beste is toch uitzieken. Heb je ook keelpijn en een keelontsteking dan kun je wel naar de huisarts gaan voor een keur. De koorts zou je ook kunnen dempen met paracetamol maar ik wil je toch aanraden om goed uit te zieken want dat is de beste remedie.

3. Hilaho

Hilaho New Member

Bedankt voor je antwoord al was het niet antwoord wat ik graag wilde horen. Ik hoop dat is snel wat opknap en ben nu maar bezig met stomen en als het maar even kan het kalm aan te doen. Ik hoop echt dat dit niet te lang gaat duren.

4. NielsdeA

NielsdeA New Member

Ziek zijn betekent dat je lichaam rust nodig heeft om weer nieuwe energie op te doen. Luister naar je lichaam en doe niet tegen beter weten in door. Ik geloof best dat het druk is op je werk maar er moet toch wel een oplossing zijn zodat je een paar dagen even rustiger aan kunt doen?

5. MediGJ

MediGJ Gast

Griep kan best vervelend zijn en komt inderdaad nooit gelegen. Het is dit jaar ook een hele vervelende en lange griep. Toch hoop ik dat jij je inmiddels wat beter voelt en dat je weer een beetje aan je werk hebt kunnen gaan.

6. Telg118

Telg118 Member

Misschien voel jij je al wat beter maar over het algemeen ben ik ook voor het uitzieken. Ziek je niet goed uit dan is de kans aanwezig dat je er laten nog eens een keer weer last van kan krijgen en dat wil je natuurlijk ook niet.

7. NewLife

NewLife New Member

Ik zat zo een beetje te lezen en ik begrijp niet zo goed wat mensen toch tegen hebben op medicijnen. ArtsinOpleiding geeft aan dat antibiotica niet helpt en dan is het logisch dat deze niet voorgeschreven worden. Wel vind ik dat we soms te panisch doen over medicijnen. Wanneer er medicijnen die goed helpen en die je helpen eerder goed te functioneren dan is dat toch alleen maar handig. Waarom zou je dan langer ziek thuis moeten zitten dan nodig is?

Deel Deze Pagina