menstruatie blijft uit na bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anoniem95, 21 apr 2016.

1. Anoniem95

Anoniem95 New Member

Anderhalf jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoontje. Alles gaat prima, alleen mijn menstruatie blijft uit.

Toen mijn zoontje tussen de 4-6 maanden was ben ik wel drie keer heel licht ongesteld geweest, maar daarna bleef mijn menstruatie weer uit. De drie keren dat ik wel menstrueerde was het ook zeer weinig en maar drie dagen, dus ik twijfel of dit wel echte menstruatie was.

Ik heb wel vaker gelezen dat borstvoeding ervoor kan zorgen dat je menstruatie wegblijft. Ik geef ook nog steeds borstvoeding, dus het zou daar best aan kunnen liggen, maar anderhalf jaar lijkt mij wel erg lang? Ik zou ook graag nog een kindje willen dus zou graag willen dat mijn cyclus omgang komt.

Is dit normaal? En is er iets waardoor je het omgang komen van je cyclus kan stimuleren? Stoppen met de borstvoeding wil ik liever niet...

2. Studente

Studente New Member

Hallo,

De kans is inderdaad groot dat het uitblijven van je menstruatie met de borstvoeding te maken heeft. Voor zover ik weet is er niet echt iets wat je kan doen om je cyclus op gang te helpen. Het stoppen met de borstvoeding zou wel goed kunnen helpen, aangezien dat waarschijnlijk de oorzaak is, maar dat is inderdaad wel een erg grote opoffering. Wellicht is het wel een optie om het aantal voedingen per dag wat te verminderen, maar dat hangt natuurlijk af van hoe belangrijk het voor je is dat je cyclus op gang komt. Als je er niet heel veel haast mee hebt, zou ik het gewoon even afwachten.

Als je borstvoeding stopt en je menstruatie blijft nog steeds uit, zou ik wel eventjes bij de huisarts langsgaan voor de zekerheid, maar op dit moment lijkt het me niets om je zorgen over te maken.

Deel Deze Pagina