Mijn gebit is een ramp

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door Ramona, 10 mei 2016.

1. Ramona

Ramona New Member

Als ik naar mijn gebit kijk dan zie ik echt een ramp. Ik ben niet eens echt bang voor de tandarts maar ik durf nu niet meer heen omdat de tanden er zo slecht uit zien. Ik schaam mij er ook echt voor en ik zou dan ook graag van mensen horen wat ik het beste kan doen. Kan ik nu zomaar een tandarts opbellen en een afspraak maken? Is het misschien eerst beter om een gesprek aan te vragen en te overleggen wat het beste is om nu te doen?

2. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Hallo Ramona, het is vervelend om dit te horen. Om goed geholpen te worden die je een afspraak bij je tandarts te maken. Je dient dan wel ingeschreven te staan bij een tandarts. Mocht dit niet meer het geval zijn dan kun je een tandarts bij je in de omgeving bellen en vragen of deze nieuwe patiënten aannemen. Als dit het geval is dan kun jij je daar in laten schrijven en dan meteen een afspraak maken. Wanneer je bij de telefoniste aangeeft wat er aan de hand is dan kan die zorgen dat er voldoende tijd voor je uitgetrokken wordt om alles goed te bekijken. Alvast heel veel sterkte gewenst.

3. Ramona

Ramona New Member

Bedankt voor het antwoord. Ik stond altijd wel ingeschreven bij een tandarts maar dat is al jaren geleden. Kan ik daar dan nu zo weer een afspraak maken? Sorry voor de vele vragen maar ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal moet doen ...

4. Gebitverzorger

Gebitverzorger New Member

Dag Ramona, het beste kun je even contact opnemen met de tandarts waar je de laatste keer bent geweest. Deze kan dan zien of je daar nog als patiënt ingeschreven staat. Als dit het geval is kun je daar weer een afspraak maken en mocht dit niet meer zo zijn dan kunnen ze je meteen vertellen of er plek is voor nieuwe patiënten of dat je beter een andere tandarts kunt zoeken.

5. Ramona

Ramona New Member

Nogmaals dank. Ik heb de tandarts gebeld waar ik eerder kwam en daar stond ik nog steeds ingeschreven. Hier kan ik al binnen een paar weken terecht. Voel mij erg nerveus maar weet ook dat het wel nodig is.

Deel Deze Pagina