Mijn gedachten maken mij gek

Discussie in 'Psyche' gestart door Catlover, 9 mei 2016.

1. Catlover

Catlover New Member

De laatste tijd zit ik alleen maar te piekeren en ik word er helemaal gek van. Ik probeer afleiding te zoeken maar het lukt gewoon niet. Ik heb doemgedachten en ik denk steeds dat het ergste gebeurt. Vaak gebeurt er helemaal niets maar dat is voor mij geen geruststelling.

Ik heb geen idee meer wat te doen en ik heb zelf het gevoel gek te worden. Ik lijk mij maar niet te kunnen concentreren op andere zaken en mijn werk lijdt er ook onder. Er moet dan ook echt iets veranderen. Is er iemand die mij alsjeblieft kan helpen?

2. NielsdeA

NielsdeA New Member

Dit klinkt serieus en je moet hier niet alleen mee rond blijven lopen. Vraag hulp aan je huisarts en laat hem of haar bepalen of je professionele hulp nodig hebt. Niemand is hier te groot voor. Het kan best zijn dat als je eens een paar gesprekken bij een psycholoog hebt dat het dan al beter met je gaat. Het kan dan ook al snel de goede kant op gaan zodat je positiever in het leven staat.

3. Catlover

Catlover New Member

Ik zit er ook al aan te denken om toch maar eens hulp te zoeken. Is het dan nodig om eerst naar de huisarts te gaan of kan ik ook meteen het GGZ of een andere instantie bellen? Ik heb mijn huisarts best hoog zitten en ik wil niet dat hij vreemd over mij denkt.

4. NielsdeA

NielsdeA New Member

Je zal wel eerst een verwijzing moeten hebben. Je hoeft je ook niet te schamen voor je huisarts. Iedereen voelt zich wel eens slecht en instanties zoals het GGZ zijn er juist voor om dan te helpen. Het gaat erom dat jij beter in je vel komt te zitten.

5. Catlover

Catlover New Member

Bedankt voor het meedenken. Er zal dan niets anders opzitten dan eerst een afspraak bij mijn huisarts te maken. Ik wil hier ook niet mee rond blijven lopen.

Deel Deze Pagina