Mijn seksleven is slecht

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door Dressuur, 3 mei 2016.

1. Dressuur

Dressuur New Member

Helaas is het sexleven van mij en mijn vrouw ernstig verslechterd. Hoe het komt dat weet ik niet maar het is in de loop der jaren zo gebeurd. Toch durf ik het er niet over te hebben met haar. Ze zegt zelf niets en misschien is ze wel tevreden. Ik ben dan ook bang dat als ik wel wat zeg dat ze dit als een aanval ziet omdat ze niet goed genoeg haar best doet. Wat kan ik hier aan doen en hoe kan ik dit verder aanpakken?

2. Ik ben geen psycholoog maar het beste lijkt mij om dit wel met je vrouw te bespreken. Hoe vervelend het ook is ze heeft wel recht om dit te weten. Als je het omdraait dan zou jij het waarschijnlijk ook graag willen weten als je vrouw ergens mee zat. Breng het op een rustige en kalme manier en laat weten dat je praat om er met z'n beiden uit te komen.

3. Dressuur

Dressuur New Member

Ik begrijp wat je zegt maar ik ben bang om mijn vrouw te kwetsen. Ze is er altijd voor mij geweest en ik wil de problemen niet groter maken dan ze al zijn. Het is ook absoluut niet zo dat ik naar een ander verlang of dat ik geen relatie meer met haar wil. Het zou gewoon fijn zijn als ons sexleven een stukje beter zou zijn.

4. Telg118

Telg118 Member

Het is allemaal goed te begrijpen wat je zegt maar toch is het goed om het te bespreken. Een huwelijk draait om eerlijkheid en openheid. Zoals ArtsinOpleiding al zegt zal jij het ook willen weten als je vrouw ergens mee zou zitten. Kies een rustig en geschikt moment uit en vertel rustig en kalm wat er aan de hand is. Laat dan ook duidelijk weten hoe dol je op je vrouw bent en dat je haar absoluut niet kwijt wilt. Het is misschien vervelend maar wel noodzakelijk als je een goed huwelijk wilt onderhouden.

5. Dressuur

Dressuur New Member

Bedankt voor het meedenken allemaal! Dit doet mij erg veel goed en ik ben blij met de antwoorden. Ik denk dat ik maar eens wat op papier ga zetten. Op deze wijze vergeet ik dan niks. Mijn vrouw is mij zeer dierbaar en ik ben het met jullie eens dat ik eerlijk moet zijn. Hopelijk kunnen we er dan uitkomen met elkaar. Sex is voor mij niet het belangrijkste maar ik vind het toch ook wel zorgelijk dat het zo is verslechterd de laatste jaren.

Deel Deze Pagina