Misselijkheid tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne, 12 aug 2016.

1. Sanne

Sanne New Member

Hoi mensen. Ik vroeg me af wat ik kan doen tegen de ochtendmisselijkheid waar ik nu al enkele weken berhoorlijk last van heb. Ik weet dat dit een bekend symptoom is bij zwangerschap, maar toch zou ik graag willen weten wanneer dit ophoudt en wat ik er tegen kan doen. Ik probeer s avonds zo min mogelijk te eten omdat ik anders echt veel moet overgeven, maar eigenlijk helpt dit ook niet echt, want daardoor komt er soms alleen maar gal uit.

2. tessa

tessa New Member

Hai Sanne, ik heb hier ook veel last van gehad tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Ik kon er eigenlijk niet zo veel tegen doen eerlijk gezegd.

3. tessa

tessa New Member

Hai Sanne, ik heb hier ook veel last van gehad tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Ik kon er eigenlijk niet zo veel tegen doen eerlijk gezegd.

4. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Sanne, bij ochtendmisselijkheid helpt het juist als je wel direct wat eet en drinkt zodra je wakker wordt. Over de dag moet je zorgen dat je regelmatig kleine porties blijft eten, ook dit heft baat tegen ochtendmisselijkheid. Je moet er op letten dat je geen kalebaskalk (pimba) inneemt tegen je misselijkheid aangezien dit grote hoeveelheid lood bevat en dit is schadelijk voor de ongeboren baby. Veel last hebben van overgeven is gelukkig in de meeste gevallen niet schadelijk voor je baby. Vanwege de hormonen in je lichaam wordt er voor gezorgd dat de baby voorrang krijgt op alle voedingsstoffen. Als je echt een aantal weken aan het overgeven bent, moet je wel de huisarts of verloskundige contacteren. Ook als je niet eens vocht binnen kunt houden of als je al meer dan 5% van je gewicht hebt verloren in vergelijking met je gewicht van voor de zwangerschap. Beterschap! In de meeste gevallen gaat het vanzelf weer over.

Laatst bewerkt: 13 aug 2016
  5. Sanne

Sanne New Member

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik dus maar wel ga eten zodra ik wakker wordt! Hopelijk helpt dit, en anders is het gewoon afwachten tot het weer vanzelf over gaat.

Deel Deze Pagina