Nare gedachten in mijn hoofd

Discussie in 'Psyche' gestart door Juul, 13 jun 2016.

1. Juul

Juul New Member

Dag allemaal. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen dus ik vertel maar meteen wat het probleem is. De laatste maanden heb ik hele nare gedachten in mijn hoofd en voel ik mij belabberd. Als ik wakker wordt dan ben ik angstig en voel ik mij naar.

Ik kan ook steeds moeilijker afleiding vinden. Nu ik geen werk meer heb zit ik maar de hele dag te peinzen en te denken. De negatieve gedachten die krijgen de overhand merk ik. Het is niet zo dat ik dit expres doe maar het is gewoon lastig om mij hiertegen te verzetten. Het lijkt wel alsof de gedachten vanzelf komen. Ik begin er wanhopig van te worden en ik vraag mij of er mensen zijn die ervaring hebben met deze problematiek.

2. Telg118

Telg118 Member

Hallo Juul, dit klinkt niet best en ik denk dat het goed is dat je hier zo snel mogelijk wat aan gaat doen. Een goede eerste stap zou een afspraak bij je huisarts maken. Deze kan je dan vertellen wat voor behandelingen er mogelijk zijn. Ik denk echt dat je hier niet te lang meer moet rondlopen aangezien de klachten ook erger aan het worden zijn. Zoek hulp dat is helemaal geen schande. Je zal zien dat er voldoende behandelmethoden zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij weer een stuk prettiger in je vel zit.

3. Juul

Juul New Member

Hallo Telg118. Ik begrijp wat je zegt en ik maak mij er zelf ook veel zorgen over. Kan de huisarts mij dan zelf helpen door bijvoorbeeld medicatie te geven? Ik las dat er rustgevende tabletten zijn en misschien zijn die er ook wel voor mij. Ik heb een beetje een raar beeld van psychiaters en ik weet niet of ik daar wel heen wil. Zelf heb ik nu ook weer niet het gevoel dat ik gek aan het worden ben. Het is gewoon het peinzen waar maar geen einde aan lijkt te komen.

4. Telg118

Telg118 Member

Het is inderdaad zo dat je eerst de huisarts moet bellen. Deze kan dan na een gesprek bepalen wat de beste vervolgstap is. Mocht het zo zijn dat deze het goed vindt om je door te verwijzen naar een psychiater of een psycholoog dan zou ik er daar niet zo op tegen zijn. Ik denk eerlijk gezegd ook dat je een beetje een verkeerd beeld van deze mensen hebt. Er zijn al vele Nederlanders geholpen door daar gesprekken aan te gaan. Je moet doen wat het beste voor jezelf is en waar jij je het prettigste bij voelt. De huisarts die kan je daar ook advies in geven. Ik wens je veel succes en sterkte.

5. Juul

Juul New Member

Bedankt voor de duidelijke uitleg weer. Ik weet dat ik misschien een beetje raar over de psychische gezondheidszorg denk maar dit kan ook komen omdat ik er nog nooit mee in aanraking ben geweest. Ik ga in ieder geval contact zoeken met mijn huisarts en ik hoop dat die mij dan in de goede richting kan helpen. Ik heb er veel voor over om mij beter te voelen.

Deel Deze Pagina