Niemand lijkt mij te begrijpen

Discussie in 'Psyche' gestart door Suusje1982, 25 apr 2016.

1. Suusje1982

Suusje1982 New Member

Depressiviteit dat hoort bij mij helaas. Er zijn tijden dat het beter gaat maar er zijn ook tijden dat het minder gaat. Ik ga al vele jaren naar een psycholoog en ik ben ook al een tijdje opgenomen geweest. Mijn ergste doemgedachten zijn weg maar ik ben nog steeds down en vaak verdrietig.

Wat ik het vervelendste vind dat is dat niemand mij lijkt te begrijpen. Ik wil graag met mijn vriendinnen erover kunnen praten maar ik krijg het idee dat ze vinden dat ik mij er maar overheen moet zetten. Het zijn goede vriendinnen en ik wil ze niet kwijt maar ik vind het erg vervelend dat niemand moeite lijkt te doen om mij te begrijpen. Hoe kan ik dit het beste vertellen zodat ik serieus genomen word? Tips tegen een depressie worden ook op prijs gesteld.

2. NielsdeA

NielsdeA New Member

Vervelend om te horen. Psychische klachten kunnen heel erg lastig zijn en moeilijk voor anderen om te begrijpen. Het beste is wel om duidelijk te blijven. Laat weten dat je niet lekker in je vel zit en laat ook weten waarom dit is. Het kan zijn dat jij je rot voelt om iets wat er gebeurd is. Als het goede vriendinnen zijn dan luisteren ze naar je. Laat ook weten dat het iets is waar jij niets aan kunt doen. Niemand wil graag depressief zijn en ook jij zal liever een goede bui hebben. Het is in ieder geval goed om te horen dat de ergste doemgedachten weg zijn en ik hoop dat het stukje bij beter de goede kant op zal gaan bij je. Succes!

3. MediGJ

MediGJ Gast

Dag Suusje1982,

Er zijn een aantal bekende tips om een depressie tegen te gaan. Zo is het goed om dagelijks te sporten en dit moet dan minimaal dertig minuten. Ook kun je ervoor kiezen om een stuk te wandelen of te fietsen. Het is dan wel belangrijk dat je echt goed doortrapt of doorloopt. Je zal merken dat als je dit meerdere dagen doet en ook echt een half uur achter elkaar dat je minder depressief wordt.

Wat je ook kunt proberen dat is CBD olie. Dit is een natuurlijk middel op basis van olijfolie. Dit neemt ook de ergste depressieve gedachten weg. Twee druppels per dag ('s morgens en 's avonds) zal je al helpen. Ook ik wens je veel succes met deze zware tijd.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2016
    Suusje1982 vindt dit leuk.
  4. Suusje1982

Suusje1982 New Member

Hartelijk dank voor het snelle antwoorden. Ik probeer ook echt wel om duidelijk te zijn. Het zijn ook wel echte vriendinnen maar omdat het nu al zolang duurt denken ze misschien ook wel dat ik mij een beetje aanstel. Ik heb soms echt angsten. We spreken dan af om lekker te gaan winkelen en dan ineens voel ik mij heel rot. Ik zeg het dan weer af en dit wordt niet op prijs gesteld. Aan de ene kant begrijp ik het wel maar als ze wisten hoe ik mij voelde zouden zij ook niet zijn gegaan. Depressief zijn is zo vervelend en ik ben bang iedereen kwijt te raken.

Het sporten dat had mijn psycholoog mij ook al vertelt. CBD olie daar heb ik nog niet van gehoord en dat zal ik eens proberen. Bedankt!

5. NielsdeA

NielsdeA New Member

CBD olie staat ook wel bekend als wietolie en je moet dus weten dat er wiet in dit middel zit. Dit zorgt ervoor dat je er je vrolijker door gaat voelen. Ik zeg het maar even om je geen verkeerde indruk van deze olie te geven.

6. MediGJ

MediGJ Gast

Om onduidelijkheid weg te nemen wil ik graag melden dat er inderdaad een klein percentage wiet in de CBD olie zit. Dit is slechts een klein gedeelte van de olie. Van CBD olie zal je niet high worden en je krijgt er ook geen vreemde hallucinaties van. Deze olie is geheel natuurlijk en kan zonder risico gebruikt worden. Dit is ook een middel wat echt werkt en dat is in verschillende wetenschappelijke onderzoeken aangetoond. Ook doktoren schrijven dit middel zelfs voor. Naast volwassenen kun je deze olie ook toedienen aan kinderen en zelfs aan huisdieren. Het is bewezen dat het werkt en dus zeker het proberen waard. Laat je niet in de war brengen door de wiet in dit middel.

7. Telg118

Telg118 Member

@Suusje1982 Leg je klachten duidelijk uit aan je vriendinnen. Doe het anders bij een goed glas wijn. ;) Zoek een geschikt moment zodat je rustig kunt praten. Echte vriendinnen die steunen je en zijn begaan met je. Misschien begrijpen ze het gewoon niet zo goed en dan is het belangrijk dat je de tijd neemt om het duidelijk te maken. Een depressie is behoorlijk erg en ik ken meerdere voorbeelden waarbij het helemaal fout is gegaan. Je kunt alle steun gebruiken en dat moeten je vriendinnen ook weten.

Deel Deze Pagina