Normale bloeddruk vrouw 50 jaar

Discussie in 'Hart- en vaatziekten' gestart door Sleepz, 17 mei 2016.

1. Sleepz

Sleepz New Member

Ik heb het idee dat mijn bloeddruk te hoog is, ik ga echter regelmatig naar de huisarts en heb geen zin om langs te gaan als er niks mis is. Zelf heb ik namelijk een bloeddruk meter, ik weet mijn eigen bloeddruk dus. Mijn bloeddruk is 155, is dit nu goed? Ik hoor het graag van jullie!

2. Jesper

Jesper Member

Ik begrijp dat je jezelf misschien bezwaard voelt om heel vaak naar de huisarts te gaan, dat moet je echter niet denken. Dan kom je maar wat vaker, hoe eerder je een probleem ontdekt, hoe groter de kans is dat het goed wordt opgelost. Hypertensie is hetzelfde als een te hoge bloeddruk. Bij mensen van 60 jaar of ouder geldt: een bloeddruk van 160 of hoger geeft hypertensie aan. Bij mensen onder de 50 geldt een bloeddruk van 140. Als je ouder wordt, is een hogere bloeddruk 'normaler' en hoeft het vaak niet iets ergs aan te geven. Ik weet niet precies hoe oud je bent (als je eind 50 bent, is er minder aan de hand), 155 zit net op de rand. Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan. Wanneer je klachten hebt kun je dan bloeddrukverlagers krijgen.

3. Sleepz

Sleepz New Member

Dan zit ik inderdaad net op de grens! Fijn om te horen dat ik geen ernstig hoge bloeddruk heb. Ik heb inderdaad ook wat klachten, ik zal nog maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts. Neem ik jouw forumpost geprint mee :)

Deel Deze Pagina