Omgaan met een hersentumor

Discussie in 'Kanker' gestart door Markiemark, 2 mei 2016.

1. Markiemark

Markiemark New Member

Helaas is er een hersentumor bij mij gevonden. Ik ben behoorlijk droevig en kan er maar moeilijk mee omgaan. Ik ben eigenlijk altijd vrijgezel geweest maar heb wel familie. Deze willen helpen maar ik kan me ook aan ze ergeren. Ze bedoelen het vast goed maar ik krijg het idee dat ze alles voor mij willen bepalen. Ik zie het verloop van mijn ziekte absoluut niet zitten. Ik probeer me vast te houden aan een beetje hoop maar hier heb ik het moeilijk mee. Zijn er dingen die ik kan doen dat ik er makkelijker mee om kan gaan?

2. Hallo Markiemark, ik wil je veel sterkte wensen en ik kan me voorstellen dat je emoties alle kanten op gaan. Het vervelende is dat ik ook geen passend antwoord voor je heb. Ik denk dat je het beste met je arts door kunt spreken wat je kunt doen. Misschien kun je professionele hulp krijgen om ermee om te gaan. Dit kan bijvoorbeeld ook een maatschappelijk werker zijn die je met de praktische zaken kan helpen.

Wat betreft je familie daar kun je beter eerlijk tegen zijn. Geef aan dat je het echt waardeert dat ze je willen helpen maar dat het moeilijk is voor jou. Geef je grenzen aan. Als je op een rustige manier dit uitlegt dan zal men dit begrijpen. Het is goed voor de naasten om te weten hoe jij je voelt en hoe jij het verloop voor je ziet. Dan kunnen ze je het beste helpen. Het belangrijkste is wel dat je mensen hebt die je willen helpen. Ook voor hen is het moeilijk en ze zullen je zoveel mogelijk willen ontzien.

Deel Deze Pagina