Onverklaarbare blauwe plekken

Discussie in 'Kanker' gestart door natasja, 8 jul 2016.

1. natasja

natasja New Member

Hallo, ik heb sinds ongeveer 4 weken wat onverklaarbare blauwe plekken op mijn benen en armen. Ik snap er niks van want ik heb me zeker weten niet zo hard gestoten. Ik ben bang dat ik straks leukemie ofzo heb. Wat denken jullie? Maak ik me zorgen voor niks of moet ik wel actie ondernemen?

2. Henk

Henk New Member

Hoi natasja! Het ligt er een beetje aan volgens mij. Ik heb dit ook wel eens gehad en schrok er behoorlijk van. Ik had er toen ongeveer 2 maanden last van en ben vervolgens naar de huisarts gegaan. Deze huisarts heeft toen mn hele lijf bekeken. Hij dacht dat het niet ernstigs was omdat het dan echt hele grote plakkaten moeten zijn. Ik vond die van mij voor mijn don erg groot, maar ze moeten dus echt heel groot zijn. Misschien een centimetertje of 10. De dokter had me wel doorverwezen naar een internist. Ze hebben toen verschillende bloedtesten gedaan. Ook een test om te kijken hoe lang het duurt voordat je bloed stolt. Gelukkig allemaal goede uitslagen bij mij. Er was dus niks aan de hand. Maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid toch even de dokter bellen. Schaadt het niet dan baadt het niet zullen we maar zeggen!

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Ik zou aanraden om een arts in te schakelen. Hij kan je dan onderzoeken en uitsluiten of het niet iets ernstigs is. Zolang je bijvoorbeeld niet ook onverklaarbaar bent afgevallen zal het hopelijk wel meevallen. Er is ook medicatie die het bloed verdunt waardoor eerder blauwe plekken ontstaan. Misschien dat je dat slikt? Toch zou ik voor alle zekerheid de huisarts bellen om te vragen wat je het beste kan doen!

Deel Deze Pagina