overtijd maar negatieve zwangerschapstest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavan1, 5 mei 2016.

1. mamavan1

mamavan1 New Member

Ik zit met een vraag; ik ben nu 3 dagen overtijd en vermoed dat ik zwanger ben. Ik ben heel moe en voel me ook misselijk vooral na het eten. Mijn vriend vond ook dat mijn onderbuik er wat boller uitzag. Eergisteren hebben we een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. Zou ik toch zwanger kunnen zijn, we willen het zo ontzettend graag.

2. marlies

marlies New Member

Het uitblijven van je menstruatie hoeft niet altijd te duiden op een zwangerschap, daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn.

3. mamavan1

mamavan1 New Member

Hoi Marlies,

Dat heb ik al eens eerder gehoord ja. Het is gewoon heel spannend we zijn al zo lang aan het proberen om zwanger te worden van de tweede maar het gaat helaas niet zo snel als we zouden willen. Ik ga morgen nog maar een zwangerschapstest halen, misschien is deze wel positief!

4. marlies

marlies New Member

Mamavan1, ik gun je die positieve uitslag van harte.
    Je kunt meestal ook bij je huisarts terecht voor een zwangerschapstest, gewoon wat ochtendurine opvangen en zo snel mogelijk(binnen 2 uur) naar de praktijk brengen.
    Wellicht is het zwangerschapshormoon nog niet zo sterk aanwezig om een positieve uitslag te geven.

Soms kan de spanning van het zo graag zwanger willen worden zorgen voor het uitblijven van de menstruatie.

Deel Deze Pagina