Per ongeluk alcohol gedronken met de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tientje, 29 apr 2016.

1. Tientje

Tientje New Member

Ik weet nu een paar weken dat ik zwanger ben. Het was niet gepland maar mijn vriend en ik zijn er enorm blij mee. Toch zit ik wel ergens mee. Voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik nog een paar keer alcohol gedronken. Dit was één keer veel tijdens een feest en nog een paar keer één a twee glazen wijn op een avond. Nu drink ik helemaal geen alcohol meer maar kan de alcohol die ik al gedronken heb schade aanrichten en kan ik daar nu nog iets aan doen?

Groetjes,

Tientje

2. Telg118

Telg118 Member

Ik weet bijna wel zeker dat een paar glazen alcohol niet zoveel invloed hebben. Je geeft aan nu gestopt te zijn en dat is ook het enige wat je kunt doen. Als je structureel door zou drinken dan zou het wel een probleem worden. Trouwens ik vind het goed dat je het vraagt want dit geeft aan dat je graag het kind goed wilt behandelen. Er zijn genoeg vrouwen die tijdens de zwangerschap door roken en drinken. Dit is voor mij totaal onverantwoord en onbegrijpelijk.

3. Een paar glazen alcohol kun je inderdaad verwaarlozen. Zoals Telg118 zegt gaat het erom dat je de drank en als je rookt de sigaretten laat staan. Ik wens je alle succes de komende maanden en hoop dat het voorspoedig mag verlopen.

Deel Deze Pagina