Pigmentvlekken gezicht natuurlijk verwijderen

Discussie in 'Huidaandoeningen' gestart door Sleepz, 2 jun 2016.

1. Sleepz

Sleepz New Member

Ik heb pigmentvlekken in mijn gezicht, daar wil ik graag vanaf. Als ik dan op het internet lees over al die behandelingen, wordt ik een beetje angstig. Het gaat immers niet om mijn gezondheid, maar alleen om het uiterlijk. Ik wil dus geen risico's lopen met een gevaarlijke behandeling. Weet iemand een goede manier om pigmentvlekken uit het gezicht te verwijderen op een natuurlijke manier? Ik ben 63 jaar oud, sinds kort (een aantal weken) gebruik ik ook een pigmentcrème. Bij de drogist zeiden ze dat de pigmentvlekken hiervan zouden verdwijnen. Ben ik nu opgelicht?

Soezie4 vindt dit leuk.
  2. Soezie4

Soezie4 Member

Pigmentvlekken kunnen inderdaad storend zijn. Meestal is er weinig aan de hand, mensen op middelbare leeftijd hebben er vaker last van. Ook zwangerschappen kunnen pigmentvlekken veroorzaken, door een overmatige hormoonproductie. Je geeft aan pigmentcrème te gebruiken, dat zou inderdaad kunnen werken tegen pigmentvlekken. Helaas is het niet zo dat de pigmentvlekken dan direct verdwijnen, vaak kun je pas resultaat waarnemen na enkele maanden. Zelfs na enkele maanden vervagen de vlekken vaak, helemaal gaan ze bijna nooit weg. Ik kan je aanraden om eerst af te wachten in hoeverre de pigmentvlekken verdwijnen met de crème, je kunt altijd daarna nog verder zoeken naar een andere oplossing.

Er zijn inderdaad allerlei onnatuurlijke methodes om pigmentvlekken te laten verdwijnen. Het ligt er echter aan wat je onnatuurlijk noemt. Laseren is een veel gebruikte methode, ik weet niet of ik dat kan aanraden. Daarnaast tatoeëren sommige mensen de pigmentvlekken naar hun eigen huidskleur. Er zijn allerlei natuurlijke zalfjes en crèmes tegen pigmentvlekken, hier zou je even naar moeten zoeken. Ga eens langs bij de drogist en vraag daarnaar.

Sleepz vindt dit leuk.
  3. Sleepz

Sleepz New Member

Bedankt voor je reactie Soezie4, helemaal duidelijk. Ik ga je advies opvolgen en eerst afwachten wat de crème doet. Een laserbehandeling of de pigmentvlekken tatoeëren lijkt me helemaal niets. Als het niet helpt, zal ik verdere zoeken naar andere crèmes. Gelukkig is het bij mij nog niet zo erg, maar het blijft vervelend.

4. Soezie4

Soezie4 Member

Super, succes ermee! Komt vast wel goed :)

Deel Deze Pagina