Pijn rechts onderbuik

Discussie in 'Interne ziekten & Infectieziekten' gestart door Melissaa, 10 jul 2016.

1. Melissaa

Melissaa New Member

Ik heb echt enorme buikpijn rechtsonder! Ik ga door een hel, wat kan dit zijn? Gaat dit vanzelf over?

2. natasja

natasja New Member

Ik heb dit ook gehad en kon niet eens meer lopen. Als je er op drukt, het vasthoudt, en dan los laat. Doet het dat heel veel pijn bij het loslaten?

3. Melissaa

Melissaa New Member

4. natasja

natasja New Member

Dan heb je waarschijnlijk een blinde darm ontsteking. Ik kan hier niet over oordelen natuurlijk, maar ik zou nu per direct naar de dokter gaan. Bij mij waren ze net te laat en splashte de darm open op de operatietafel. Hierdoor moest ik aan een flinke antibiotica kuur. Ik had dan wel een acute blinde darm ontsteking, jij misschien niet. Of misschien heb je wel helemaal geen blinde darm ontsteking. Maar ik zou NU de dokter bellen, ook al is het zondag.

5. MediQuest

MediQuest Administrator

Succes met uw buik! Hopelijk bent u er op tijd bij als het inderdaad om een blinde darm ontsteking gaat. Buiten de pijn in de onderbuik, zijn ook verminderde eetlust, misselijkheid en overgeven symptomen van een blindedarmontsteking. Hoesten en lachen geeft ook een pijnsensatie in de buik. Ook hebben mensen vaak koorts en voelen ze zich erg beroerd. De pijn hoeft zich overigens niet te focussen op de rechterkant, bij sommige mensen ligt de blindedarm net anders geori├źnteerd, waardoor het ook meer richting het midden kan voorkomen dat u pijn ervaart. Vooral het drukken en weer loslaten is een duidelijke indicatie van een blindedarmontsteking.

Deel Deze Pagina