Plotseling 7 kg aangekomen

Discussie in 'Gezonde levensstijl' gestart door Priscilla, 4 aug 2016.

1. Priscilla

Priscilla New Member

Hoi, ik stond vanochtend weer eens op de weegschaal. En tot mijn grote schrik zag ik dat ik in de afgelopen maand 7 kg ben aangekomen. Zonder eigenlijk andere dingen te eten dan normaal. Ik heb ook nooit gesport, dus daar kan het ook niet ineens aan liggen. Ik snap er niks van. Ik merkte wel dat mn kleding wat strakker werd, maar 7 kg had ik echt niet verwacht. Inmiddels ben ik de shock een beetje voorbij. Maar ik vraag me dus echt af wat dit is?

2. milou

milou New Member

In een maand 7 kg aankomen is wel heel veel, zeker als je niet eens je levensstijl hebt veranderd. Misschien heb je de laatste tijd veel stress ofzo?

3. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Priscilla, dit is heel erg vervelend voor je. Ik kan me voorstellen dat je enorm bent geschrokken toen je dat getal zag op de weegschaal. Als je echt niks hebt aangepast aan je levensstijl is er een kans dat het komt door een disbalans in je hormoon gestel. Zo kan dat komen door een verminderde productie van schildklier hormonen. Als je ook last hebt van weinig energie, somberheid, koude handen en voeten, vergeetachtigheid, vocht vasthouden, verlaagd libido of een droge huid, dan zijn dit ook symptomen die kunnen wijzen op een trage schildklier. Te veel stress kan leiden tot een verminderde schildklierfunctie, ook ongezond eten kan hier tot leiden. Stress leidt ook tot een verhoging van de cortisol levels in het lichaam. Cortisol stimuleert je eetlust waardoor je misschien onbewust toch meer bent gaan eten. Echter, 7 kg aankomen in een maand zonder aanwijsbare reden is wel uitzonderlijk. Ik zou je toch aanraden een arts te raadplegen, hij/zij kan je dan verder helpen. Want er zit wel iets fout als er niks is veranderd in je levensstijl.

4. Priscilla

Priscilla New Member

Bedankt voor de reacties. Ik heb alleen echt niks meer gegeten. Ik eet namelijk altijd een kommetje yoghurt met muesli. In de lunch eet ik 3 crackers met altijd kaas en tomaat. Als avondeten eet ik veel groenten en een beetje vlees en iets van aardappelen of pasta. Ook dit weeg ik altijd netjes af omdat ik altijd al bang ben geweest om aan te komen. Nu ben ik zo voorzichtig geweest en toch kom ik aan. Dat vind ik echt niet normaal, ben ook nog steeds heel verdrietig. Kijk als ik nou 7 kg was aangekomen door flink te snaaien en veel en lekker te eten dan was dat me misschien nog soort van waard geweest. Maar dit is 7 kg aankomen met gezond eten. Ik word er echt niet goed van. Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter en hopelijk kan hij me verder helpen want op deze manier zit ik echt niet lekker in mn vel. Ook ben ik een beetje het vertrouwen in mijn lichaam kwijt, hoezo kom ik ineens zo veel aan denk ik dan?! Hopelijk weet de dokter meer.

Deel Deze Pagina